Baarlo laat winstkansen liggen bij Sportclub Irene

Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

De qua kijkspel best aardige subtopper in Tegelen bij Sportclub Irene eindigde uiteindelijk  in een voor Baarlo achteraf teleurstellend 1-1 gelijkspel. De roodzwarten lieten namelijk met name in de 2e helft de nodige goede kansen onbenut om de thuisclub te “vonnissen” en meer dan één verdiend punt mee naar huis te nemen. Toch was er na afloop reden voor vreugde, want Baarlo is net als Sportclub Irene inmiddels nu wel zeker van een ticket voor de promotie-nacompetitie!

Op het zonovergoten Sportpark Bakenbos in Tegelen golfde het spel in de 1e helft nog redelijk op en neer met voor beide doelen een aantal kansen. Aan Baarlo-zijde was de eerste doelkans voor Michiel Hanssen nog voor het verstrijken van het eerste kwartier. Hij zag zijn lob over de uit zijn doel komende Irene-doelman Rik Wilms rakelings langs het verlaten doel gaan. Een minuut of vijf later gebeurde het identieke aan de andere zijde en kwam Baarlo op zijn beurt goed weg. Nog voor rust waren er daarna nog prima kansen voor Frank Peeters (schot voorlangs) én Laurents van den Ham die vrij voor doel de sterk keepende Irene-sluitpost niet wist te passeren. Dat lukte pal voor de rust wel Irene-speler Sven Denessen aan de andere kant Van afstand gaf hij met een fraaie lob de wat ver voor zijn doel geposteerde Jeffrey Schouenberg het nakijken: 1-0.

Waar het in de 1e helft nog redelijk gelijk op ging, was het Baarlo dat in de 2e helft het heft stevig in handen nam. Sportclub Irene werd in het defensief gedrongen en kwam aanvallend sporadisch nog uit de verf. Het Baarlose offensief resulteerde in meer dan een handvol kansen. Die werden echter niet op waarde geschat.  Bij de doelpogingen stond regelmatig het vizier bij diverse Baarlo-spelers net niet goed afgesteld en was ook Irene-doelman Rik Wilms een aantal keren een sta in de weg voor de roodzwarten. Pas in de slotfase moest hij toch één keer capituleren. Michiel Hanssen, die eerdere doelpogingen zag stranden, werd met een hoge bal over de Irene-defensie gelanceerd. Vrij op het doel afstormend maakte hij het nu wel met een lage doeltreffende schuiver langs de doelman fraai af: 1-1. Verder kwam Baarlo in de slotminuten helaas niet meer, want een zege was zeker niet onverdiend geweest.

Door de overige resultaten in de 3e klasse kan Baarlo zich niettemin gaan opmaken voor een nacompetitietoetje waar gestreden wordt om een promotieticket naar de 2e klasse. Maar eerst staan er nog twee competitieduels op de rol, tegen respectievelijk MMC Weert en HBSV. A.s. zondag 29 mei is eerst MMC Weert te gast op Sportpark De Meeren en kan Baarlo zich revancheren voor de onnodige nederlaag in Weert aan het begin van het seizoen. Eén punt is overigens al voor Baarlo genoeg om de 2e plaats achter kampioen MVC’19 definitief veilig te stellen.

Verslag en foto’s : LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1

Wedstrijdverslag Dagblad De Limburger d.d. 23-05-2022:: "Tegelse wereldgoal, toch geen Irene-zege"