Baarlo2 vindt amusementswaarde voor publiek weer eens belangrijker dan de punten

Sparta'18 2 (zon)

Baarlo 2 (zon)

... (intikker)
... (intikker)
... (schot)
Robin Steeghs (afstandschot)
... (schot)

2e klasse C

26 april 2022 20:00

W.P.C. van Oorschot

Sportpark 't Spansel
Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Zoals wel eens eerder gezegd, saai zijn wedstrijden van Baarlo 2 zelden. Dat heeft grotendeels te maken met de speelstijl van het team, die tegen alle gangbare voetbalwetten in gaat. Dit omdat de trainer het voetbalwereldje compleet 'over the top' vindt geworden en hij van al dat geneuzel op TV doodmoe wordt. Hij is meer van 'mouwen omhoog en de wei in'. En dat doet het elftal van Baarlo2 dan ook vaak. Niet altijd, want soms zorgt een te gezellige zaterdagavond/-nacht weleens voor een niet geheel fitte en gemotiveerde spelersgroep. Maar vandaag was het dinsdagavond, dus iedereen was op-en-top gemotiveerd.

En dat was ook wel te zien in het eerste deel van de eerste helft. Baarlo2 nam het initiatief nadat Jarno in de 2e minuut een aardige kans van Sparta2 onschadelijke maakte. Het was Baarlo2 dat de aanval zocht en Sparta2 dat met lange halen op de counter voor gevaar probeerde te zorgen. Het resultaat was een wedstrijd in een hoog tempo dat op-en-neer ging, waarbij Baarlo2 het betere van het veldspel had. Maar daar waar iedereen langzaam aan een voorsprong verwachtte voor Baarlo2, was het Sparta2 dat uit een counter de voorsprong noteerde, 1-0. Baarlo2 was even de kluts kwijt en Sparta2 kreeg een enorme kans op 2-0 maar verprutste die jammerlijk. Het spel bleef op-en-neer gaan maar gescoord werd er niet meer, Rust, 1-0 voor Sparta2.

In de rust werd even duidelijk gemaakt dat de strijd van de eerste 25 minuten weer opgepakt moest worden. En dat deden de mannen van Baarlo2 ook. Wederom namen ze het initiatief, waren voetballend nog beter dan in de eerste helft en kreeg nu ook serieus een paar goede kansen. Maar tot een doelpunt kwam het niet. Sterker nog, dat viel weer aan de andere kant, waarbij een diepe bal door Jarno weggewerkt werd maar helaas kwam de bal tegen een Spartespeler die vervolgens makkelijk het lege doel trof. En toen...toen was het weer kelderklasse ten top! Vlagger Bob ging even verhaal halen bij de scheidsrechter, want de vlagger van Sparta had een minuut eerder voor een achterbal gevlagd en bleef met de vlag omhoog tot Sparta de counter inzette waaruit gescoord werd. De scheids gaf aan dat hij geen achterbal had gezien en Bob was het er niet mee eens. 'Ok' zei de scheids, 'grensrechter wisselen dan maar'. Daar was Jarno het weer niet mee eens en hij vroeg of de scheids zich dan ook liet wisselen. En je snapt het al, daar was de scheids het weer niet mee eens, rode kaart Jarno. Stan Wijhers maar de handschoenen aan, Niels Bongers de vlag in de hand, Jort Pouls naar de kant want die is komend weekend afwezig. En ja, dit gebeurde allemaal binnen 1 minuut. Dus degene die toen net even naar het toilet was had toch wel weer wat gemist.

Maar goed, de wedstrijd ging verder en het was Baarlo2 dat brutaal het initiatief bleef houden. Ook na de 3-0 die weer uit een counter werd gescoord. Robin Steeghs maakte niet veel later de 1-3 en dat gaf weer wat hoop. Die hoop werd helaas in de 83ste minuuut teniet gedaan, 4-1 Sparta2 en daarmee was het verzet van Baarlo gebroken. Geen rare fratsen meer uithalen en het verlies accepteren, het was niet anders. Teleurgesteld droop Baarlo2 na het laatste fluitsignaal af naar het kleedlokaal, want het seizoen dreigt nu als een nachtkaars uit te gaan.

De trainer ging toch nog even bij het bedanken van de scheidsrechter vragen waarom de rode kaart werd gegeven. 'Sorry' zei de scheids, 'dat was inderdaad een te zware straf! Ik kan deze helaas niet ongedaan maken maar ik zal er een opmerking bij zetten dat ik dit echt te zwaar heb bestraft. Hopelijk wordt de kaart geseponeerd of omgezet in een gele kaart.' Tja, wat moeten we daarmee, geen idee. We gaan het zien, het siert de beste man dat hij zijn fout toegaf, het was natuurlijk wel bepalend voor het laatste deel van de wedstrijd. Maar goed, we maken allemaal fouten, niet te lang over nadenken want we hebben het tenslote maar over kelderklasse voetbal. Toch?

In ieder geval was het publiek de grote winnaar. Een wedstrijd in een hoog tempo, 5 doelpunten, een grens die weg moet, een rode kaart voor een keeper. Wat wil je nog meer op een dinsdagavond. Baarlo2 had weer eens klantenbinding gedaan, ondanks het negatieve resultaat.

Voor zondag moet Baarlo2 waarschijnlijk alles uit de kast halen om een elftal op de been te krijgen. Door een aantal afwezigen bij zowel het 1e als het 2e en nog een paar lichte blessures zal er mogelijk een beroep gedaan worden op Baarlo JO19-1. En dat is ook prima, daar lopen wel een paar jongens rond die volgend seizoen de overstap maken naar de senioren, dus laat ze maar gewoon meedoen is de visie van de trainer. Het probleem niet groter maken dan het is. Er staan zondag 11 man in de basis en minimaal 3 spelers op de bank, let maar op. En spektakel wordt weer geboden, Baarlo2 heeft weinig tot niets meer te verliezen dus de trainer zal wel weer iets verzinnen waardoor het publiek weer vermaakt kan worden. Zondag 11.00 uur in De Meeren, don't miss it!