Doelpuntrijke zege van Baarlo op middenmoter Sparta’18

Baarlo 1 (zon)

Sparta'18 1 (zon)

Dennis van de Vinne (vrije trap)
Sjoerd Lucassen (intikker)
Rik Schotman (kopbal)
Rik Schotman (volley)
Tom Spreeuwenberg (schot)
Sander Gulev (schot)

3e klasse C

19 april 2022 20:00

N.S. Slavenburg

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo en Sparta’18 speelden het met een dag uitgestelde Paasduel op dinsdagavond onder kunstlicht op Sportpark De Meeren. Het werd met name dankzij de vele doelpunten, liefst 9 stuks, een amusant duel voor de redelijk opgekomen toeschouwers langs de lijn. Baarlo won uiteindelijk verdiend, zij het enigszins geflatteerd, met liefst 7-2. Bij de rust leidden de roodzwarten in eigen huis reeds met 5-1.

Ongenadig
Na de toss, die een “feestje” werd voor de pupillen van de week die door arbiter Nico Slavenburg uit Lomm met presentjes ‘in de watten’ werden gelegd, gingen beide ploegen vol op de aanval en golfde het spel op en neer. Dat het een dergelijke uitslag zou worden was aan het verweer van Sparta’18 niet af te zien. Wel lieten de gasten uit Sevenum in defensief opzicht steken vallen die door Baarlo ongenadig afgestraft werden en het uiteindelijke verschil verklaarden.

Een vrije trap enkele meters voor het strafschopgebied leidde de openingstreffer van Baarlo in. Dennis van de Vinne verzilverde die met een strak schot bij de rechterpaal: 1-0. Van die voorsprong genoot Baarlo overigens maar even, want vanuit een hoekschop tikte Sparta-speler Sjoerd Lucassen vijf minuten later al weer de gelijkmaker binnen: 1-1. Halverwege de 1e helft nam Baarlo toch weer de leiding. Bij een scrimmage voor het Sparta-doel trof Baarlo-middenvelder Rik Schotman uiteindelijk met een effectvol indraaiende kopbal naar de verre paal doel: 2-1. In de slotfase van het eerste part sloeg Baarlo nogmaals driemaal toe. Vanuit een flipperkastsituatie was het andermaal Rik Schotman die met een fraaie halve omhaal de voorsprong verdubbelde. En op slag van rust profiteerde Laurents van den Ham tweemaal van halfslachtig ingrijpen van de Sparta-defensie: 5-1 ruststand.

IJdele hoop
Sparta’18 leek zich bij aanvang van de 2e helft niet bij deze ogenschijnlijk onoverbrugbare achterstand neer te leggen.  Ook omdat Baarlo ietwat de teugels leek te laten vieren speelde het spel zich nu vooralsnog meer op de helft van de thuisclub af. Uiteindelijk leidde dat ook tot een verdiende 2e tegentreffer van de gasten. Op een splijtende pass was Tom Spreeuwenberg op het uur spelen de defensie te vlug af en liet daarna ook Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg kansloos: 5-2. Even was er wat - schamele – hoop voor de Spartanen op een wonder, maar die werd binnen tien minuten al weer de bodem ingeslagen. Uit een hoge voorzet na een goed lopende Baarlose counter werd de bal ter hoogte van de 2e paal opnieuw voor het doel gekopt en door de ingevallen Michiel Hanssen simpel binnen getikt. En een paar minuten later werd de Sevenumse defensie geklopt door een steekpass waar Sander Gulev goed op anticipeerde. Vrij voor doel liet hij  de uitlopende Sparta-doelman Kevin van den Broek met een schuiver kansloos: 7-2. De wedstrijd was daarmee gespeeld en ging in het slotkwartier dan ook uit als een nachtkaars.

Wederom belangrijke puntenwinst waarmee Baarlo weer aansluit bij koploper MVC’19. A.s. zondag staat het uitduel in Liessel op de rol. Die ploeg is volop gewikkeld in de degradatiestrijd. Oppassen voor Baarlo dus voor een “kat in het nauw”. Bij winst kan Baarlo wellicht weer heel goede zaken doen. MVC’19 krijgt immers Sportclub Irene op bezoek dat er op gebrand is weer aansluiting te krijgen met de koploper. Maar om alsdan te kunnen profiteren mag Baarlo zich niet zelf laten verrassen in Liessel. Voor onderschatting is – zeker op Brabantse bodem - geen plaats!

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1