MO19-1 wint (te) makkelijk van Rhode

Dommelpark 3
5492DD
SINT-OEDENRODE

De meiden van MO19-1 speelden voor de 2e week op rij een competiewedstrijd en dat is in deze competitie niet vanzelfsprekend. De meiden mochten afreizen naar Sint-Oedenrode, waar Rhode/VSB de tegenstander was. Een tegenstander die de wedstrijd in Baarlo waarschijnlijk niet vergeten was, toen was het klasseverschil gigantisch, 17-1 voor Baarlo. Gisteren was het niet minder, het is dat Baarlo slordig was in de afronding en de trainers speelsters op een plek lieten spelen tijdens de wedstrijd waar ze normaal nooit komen te spelen. Zo zal Fleur Smedts zich deze wedstrijd blijven herinnen dat ze een tijdje linksback mocht spelen. Een positie die ze mogelijk nooit meer speelt in haar carriere.

Toch was het Rhode dat de eerste kans kreeg maar via de vingertoppen van Puck en vervolgens de lat bleef Baarlo een snelle achterstand gespaard. Baarlo speelde het 1e kwartier ongeïnspireerd en Rhode bleef vrij eenvoudig overeind. In het 1e half uur scoorde Baarlo wel 1 keer, maar de overige kansen werden niet benut. Maar na een half uur was het verzet op bij Rhode en kon de scoringsdrift van Baarlo beginnen. Binnen 10 minuten werd de stand van 0-1 omgezet naar 0-7.

Na rust bleef Baarlo duidelijk de betere ploeg, kreeg veel kansen maar wist er ook veel te verprutsen. Het scoorde nog 7 keer en de meiden van Rhode werden ook beloond voor hun positieve instelling. De 1-14 eindstand was een goede afspiegeling van het verschil tussen de beide ploegen. Maar heel veel heeft Baarlo niet aan deze wedstrijd gehad.

Omdat BLC zich afgelopen vrijdag uit de competitie liet zetten en WSC van Berghem Sport won staat de competitie compleet op z'n kop. Baarlo heeft nog wel de minste verliespunten, maar WSC kan de ploeg nog voorbij. Zoals het er nu naar uitziet gaan Baarlo en WSC dan ook uitmaken wie kampioen wordt. Wanneer deze wedstrijd gespeeld wordt in Baarlo is nog maar de vraag. WSC heeft al een aantal keer afgezegd en ook de geplande datum van 4 juni is niet haalbaar. Het wordt dus nog even afwachten, maar Baarlo - WSC beloofd dus het sluitstuk van de competitie te worden. We verheugen ons er al op!