Overtuigende 2e helft MO19-1 voldoende voor overwinning

Osseweg 89
5351AB
BERGHEM

Baarlo MO19-1 mocht op zaterdag 26 maart afreizen naar Berghem. Voor de meiden een compleet onbekende tegenstander, zoals elke tegenstander in de huidige competitie. De meiden bleken vandaag wel wat opstartproblemen te hebben, want er waren er een aantal te laat voor de wedstrijdbespreking. De trainers maakten even duidelijk dat dit de volgende keer gevolgen zou hebben voor de basisopstelling. Omdat de wedstrijdbespreking dus iets te laat begon, werd ook de reis naar Berghem te laat ingezet. Aangekomen op het prachtige sportpark in Berghem snel omkleden en starten aan de warming-up. De meiden van Berghem-Sport MO19-1 waren al fanatiek begonnen aan de warming-up. Baarlo werkte een beetje ongeïnspireerd de warming-up deels af en vond het voor de wedstrijd eigenlijk wel prima om nog even lekker op het kunstgrasveldje te gaan liggen, genieten van het heerlijke weer.

De trainers keken het gelaten aan en waren benieuwd hoe de meiden aan de wedstrijd zouden beginnen. En daar zat de eerste helft het verschil tussen beide teams. Berghem-Sport fanatiek en gemotiveerd, Baarlo ongeïnspireerd en voetballend alsof het een vriendschappelijke zomeravondwedstrijd was. Er ontstand voor de neutrale toeschouwer dan ook een boeiend duel. Baarlo dat door kwaliteit in het team toch de nodige kansen kreeg, Berghem-Sport dat op karakter ook kansen afdwong. Het was Baarlo dat in de 19e en 21e minuut een niet geheel verdiende voorsprong noteerde door 2 doelpunten van Meggie. Het 2e doelpunt was overigens wel van grote klasse. Eindelijk werd er een keer gevoetbald vanuit de achterhoede naar het middenveld, waarna Danique op links werd ingespeeld. Een splijtende pass zetten Meggie 1-op-1 met de keeper die kansloos was bij het diagonaal schot van Meggie. Het stond dus plots 2-0. Toch bleven de meiden van Berghem vechten voor wat ze waard waren en met een zeer goede spits en buitenspelers bleven ze dan ook gevaarlijk. In de 38ste minuut viel de verdiende aansluitingstreffer door de spits, 1-2. Dat bleef het ook tot rust.

In de rust vroegen de trainers even wat er nu eigenlijk aan de hand was. Waarom er zo slap werd gespeeld en of de meiden wel wilden winnen. De meiden wisten het zelf ook niet zo goed en wilden de wedstrijd zeker winnen. De opdracht was dan ook simpel, 'laat dat dan ook zien op het veld!'

En de 2e helft lieten de meiden van Baarlo ook zien waarom ze voor de winterstop kampioen zijn geworden in de 1e klasse regio Venray/Nijmegen, en waarom ze ook nu koploper zijn in de 1e klasse regio Eindhoven/Den Bosch. Met verzorgd voetbal werd de ene na de andere aanval op het kunstgrasveld gelegd. Berghem-Sport kwam er niet meer aan te pas. De motivatie en beleving was gelukkig weer helemaal terug. Al vrij snel kreeg Baarlo de mogelijkheid op een misschien wel veilige voorsprong, de toegekende strafschop werd door Maud Huis vakkkundig benut, 1-3. Baarlo bleef verder de aanval opzoeken en het kreeg legio kansen. De keepster van Berghem was echter steeds een sta-in-de-weg en ontpopte zich bijna als speelster van de wedstrijd. Een kwartier voor tijd was het dan toch raak, Fleur beloonde zichzelf door een mooie actie af te ronden met een straks schot, 1-4. Er kwamen nog mogelijkheden voor meer doelpunten, maar die vielen niet meer. Uiteindelijk had iedereen vrede met de verdiende 1-4 overwinning.

Na afloop mochten de trainers weer de nodige complimenten van de tegenstander in ontvangst nemen. Een tegenstander die eigenlijk komende zaterdag naar Baarlo zou komen, maar de trainers gaven al aan dat de helft van het team al iets anders op de planning had staan. Hoe komende zaterdag eruit gaat zien is dan ook nog een groot vraagteken, mogelijk dat er in competitieverband wedstrijden geschoven kunnen worden zodat Baarlo wel kan spelen. En anders wordt het uithelpen door een paar speelsters bij MO15-1 en de rest trainen. Of een andere activiteit. We wachten het even af. Door het verlies van Marvilde heeft Baarlo MO19-1 de kopposititie weer overgenomen. Benieuwd of de meiden in deze klasse koploper kunnen blijven. Als het elke week voetbalt zoals de 2e helft tegen Berghem dan zit dat er zeker in. Maar minder mag het ook zeker niet. Komende zaterdag dus onzeker, de week erna thuis tegen Boxtel, 15.00 uur. Hopelijk mogen we dan weer veel publiek verwelkomen.