Baarlo-veteranen helpen VVV`03-veteranen aan 1e overwinning sinds heel lange tijd.

VVV'03 Veteranen

Baarlo veteranen

Wout Sanders (schot)
n.b.

30 oktober 2021 16:00

Clubarbiter VVV'03

Sportpark Herungerberg
Louisenburgweg 9
5916NA
VENLO

Afgelopen zaterdag speelden de Baarlo-veteranen hun wedstrijd tegen een bekende tegenstander uit Venlo, nl. VVV`03. De laatste keer dat beide teams elkaar troffen werd het een ruime overwinning voor Baarlo. De eerste winst voor Baarlo was overigens al dat de wedstrijd überhaupt door ging. Er stonden vanwege blessures en vakanties “elf” spelers op het veld.

Maar dat was het dan ook wat betreft de bezetting. De hulp van de vaste kern supporters moest zelfs worden aangesproken om hand en spandiensten te verrichten zoals het leveren van een “vlagger, coachen verslaggever. Uiteindelijk bleek er daarna nog 1 supporter over die ondanks zijn zware fietstocht er ook nog eens op gewezen werd dat hij toch op het fietspad moest fietsen en daarnaast deze ook nog op de juiste plek moest parkeren.

Om 16.02 uur kon er eindelijk gestart worden met voetballen. Baarlo probeerde met verzorgd voetbal van achteruit richting het doel van VVV`03 te gaan. De linies werden goed breed gehouden waardoor Wout Sanders en Bram Ebus telkens door het midden konden doorschuiven. Dit heeft zeker in het begin een paar redelijke kansjes opgeleverd, maar helaas had de spits van Baarlo vandaag zijn vizier niet goed afgesteld.

Na 10 minuten konden Bram en Wout weer doorschuiven vanuit het midden. Op het juiste moment speelde Bram de bal naar Wout, die de bal naar zijn linkervoet kapte en van ongeveer 20 meter onhoudbaar  in de linkerbovenhoek schoot: 0-1.

VVV`03 had hier niet veel tegenover te stellen. Voor rust creëerden ze maar één echte grote kans. Vrij voor René  van Dijk wist de aanvaller van VVV`03 echter geen raad wat hij met deze kans moest doen. Rene hield zijn doel dus zuiver. Baarlo bleef de bovenliggende partij en had de pech dat een afstandsschot van Edwin Peeters via de onderkant van de lat of kruising weer terug het veld in sprong. De overigens goed leidende scheidrechter uit Venlo gaf aan dat de doellijn technologie Venlo nog niet bereikt had en zo bleef het 0-1 voor Baarlo bij de rust.

In de rust werden de voor deze wedstrijd gecontracteerde begeleiders voorzien van thee waarvoor ze Seniorencommissie-voorzitter (én speler) Edwin Peeters nog steeds dankbaar zijn.

De 2e helft gaf in het begin het zelfde beeld. Mark Verheul kreeg in het begin van de 2e helft een grote kans die hij niet wist te verzilveren. Een voorzet van diezelfde Mark naar Edwin had meer verdiend, Edwin nam de bal ineens op z`n slof maar hij raakte de bal niet goed en die ging dan ook ruim naast. Even later kreeg Mark middels een mooie steekpass van Roel van de Goor weer een kans, maar ook deze bal eindigde in de handen van de keeper. Dit zou voor lange tijd de laatste kans voor Baarlo zijn.

Door een paar kleine omzettingen nam VVV`03 de wedstrijd over. Bram en Wout kregen door de omzettingen en het niet meer breed houden van het veld,  niet meer de vrije ruimte door het midden en Venlo had een paar snelle spelers voorin gezet waardoor er steeds meer druk kwam liggen op onze achterhoede. Baaro-doelman René van Dijk wist nog enkele kansen met wat hulp van zijn verdedigers onschadelijk te maken. Uiteindelijk scoorde VVV`03 toch fraai door een vrije trap op de rand van de 16 fraai langs de muur te krullen. Voor de “toeschouwers “ leek dit een houdbare bal maar later op de avond bij de “derde Helft” gaf René uitleg waarom deze bal onhoudbaar was.

VVV`03 ging hierna verder met het vertoonde spel, geen opbouw van achteruit maar lange ballen naar voren en dan moesten de drie voorhoedespelers het maar oplossen. Dit had nog resultaat ook. Na een lange bal van achteruit kreeg de spits van VVV`03 de bal op ongeveer 30 meter van de goal, passeerde de aanwezige verdedigers van Baarlo en uiteindelijk gaf hij René geen schijn van kans . 2-1 voor VVV`03.

Baarlo probeerde nog te redden wat er te redden viel maar de tijd was hiervoor te kort. Er was nog één grote kans voor Roel maar de keeper van VVV`03 pareerde ook deze bal met een katachtige reactie.

Uiteindelijk na ruim een jaar weer eens een (gelukkige) overwinning voor de veteranen van VVV`03 wat natuurlijk uitbundig gevierd werd in de kantine van VVV`03.

De spelers van Baarlo bedankten na afloop de aanwezige supporters en zochten lichtjes teleurgesteld de kleedkamers op. Later op de avond bij Café Centraal werd de wedstrijd door de aanwezige supporters en spelers nog eens grondig doorgenomen. Waar ging het mis, wat kan/moet er beter. We besparen de lezers hier de analyse. Wil je toch graag het resultaat weten van deze bespreking kom dan komende dinsdag naar de training!!!!! Aanvang 20.00 uur

Verslag: Hay Nelissen

Man of the match:
Jo van Wijlick (Leider, verzorger , linksback, midhalf, rechtsbuiten)