Valse competitiestart voor Baarlo bij MMC Weert

6005JZ
WEERT
tel. 0495-520657

26/09/2021 MMC Weert – Baarlo: 3 - 2 (1-0)

Baarlo had op bezoek in Weert voor het grootste deel het initiatief in dit eerste competitieduel van het nieuwe seizoen, maar keek bij rust desondanks tegen een 1-0 achterstand aan. In de 2e helft werd die alsnog omgebogen in een verdiende 1-2 voorsprong, maar lieten de roodzwarten zich in de slotfase toch nog en volkomen onnodig verrassen door de thuisclub.

Baarlo had in Weert zichtbaar moeite met het spelen op het kunstgrasveld van de thuisclub, waarop de bal veel stuiterde en soms zelfs de meest vreemde bewegingen maakte. Het kwam het Baarlose aanvalsspel absoluut niet ten goede. Vanaf de aftrap zocht Baarlo de aanval, maar verreweg de meeste acties sneuvelden mede door de veldomstandigheden al voortijdig. Bij de eerste de beste counter had de thuisclub, die zich comfortabeler voelde op de veldomstandigheden, meteen succes. Chadly Ouaadi liet Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg met een diagonaal schot kansloos: 1-0.

De eerste serieuze doelkans voor Baarlo was er pas na een klein kwartiertje spelen. De op rechts vrijgespeelde  Arman Melkonjan zag de ingeschoten bal echter via de vingertoppen van de MMC-doelman rakelings voorlangs gaan. De gelijkmaker leek halverwege de eerste helft alsnog te vallen. Een hoekschop van Dennis van de Vinne werd bij de eerste paal verlengd en leverde een dot van een kans op voor Sil Zeetsen op bij de 2e paal, maar de Baarlose middenvelder schampte de bal slechts met het hoofd waardoor die het doel miste. Verdere pogingen van beide ploegen leverden voor rust geen treffers meer op.

Jacht op gelijkmaker

In de 2e helft ging Baarlo meteen weer op jacht naar de gelijkmaker. Met twee treffers in iets meer dan een kwartier tijd  werd de achterstand zelfs in een niet onverdiende voorsprong omgezet. De gelijkmaker allereerst in de 52e minuut door Arman Melkonjan die de bal uit een rebound in de kruising joeg,. Tien minuten later gevolgd door een treffer van Dennis van de Vinne. Met een halve omhaal promoveerde hij een voorzet vanaf de linkerflank van Maikel van Erp tot een doelpunt: 1-2.

In plaats van door te drukken ging Baarlo daarna echter steeds meer achteruitlopen en dat kwam de ploeg duur te staan in de slotfase. Onnodig balverlies in de 16 stelde MMC-aanvaller Sven Dierx in de 72e minuut van dichtbij de bal in het Baarlose doel te frommelen: 2-2. Nauwelijks 5 minuten ging de bal op de stip na een duwtje van Sil Zeetsen in de rug van een gretig vallende MMC-aanvaller. Een presentje van arbiter Hans Janssens, die zich in de loop van het duel meer en meer de irritaties van Baarlo en de aanhang op de hals haalde door bij zijn beslissingen opvallend veel het voordeel te gunnen aan de thuisclub. Als een soort van gerechtigheid werd de pingel echter knullig naast geschoten door MMC-aanvoerder Luke Thissen.

Uitstel van executie want weer 5 minuten later sloeg MMC -speler Sven Dierx alsnog toe, opnieuw daartoe in staat gesteld door matig verdedigend werk aan Baarlo-zijde: 3-2. Een aangeslagen Baarlo wist daarna geen potten meer te breken, waardoor het duel in de absolute slotfase als een nachtkaars uitging.

Voor Baarlo is het komende week even  kort wonden likken en dan a.s. zondag weer fris aan de bak te verschijnen in het thuisduel tegen IVO. Geen sinecure, want de ploeg uit Velden wordt door kenners ook hoog ingeschat. Het zal weer gaan spannen, maar hopelijk weet Baarlo zijn eerste winst van het nieuwe seizoen te boeken. Supporters zijn weer welkom, dus kom de ploeg steunen!

Verslag: LenG

Meer foto's van dit  en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1