Baarlo legt concurrent IVO op de pijnbank

Baarlo 1 (zon)

IVO 1 (zon)

Bram Kuijpers
Job Heijligers

3 oktober 2021 14:30

I. Elsayyad

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo heeft zich volledig gerevancheerd voor de nederlaag afgelopen week bij MMC Weert. Het Veldense IVO kwam vroeg op voorsprong, maar werd uiteindelijk onder de voet gelopen door de Baarlonaren. Flinke hoosbuien teisterden het enerverende duel waarin het ook doelpunten regende. Een half dozijn in totaal, waarvan 5 voor Baarlo.

Beide ploegen togen vanaf de aftrap vol in de aanval.  Het spel golfde op en neer met meteen dreiging voor beide doelen. Het was uiteindelijk de ploeg uit Velden die in de 14e minuut de scoren opende na een vlot lopende aanval over de linkervleugel. De voorzet op maat werd door de vrij gelaten IVO-aanvaller Bram Kuijpers onhoudbaar afgerond: 0-1. Baarlo had echter binnen vijf minuten een dubbel antwoord klaar. Allereerst bij de gelijkmaker op assist van een IVO-speler. Diens terugspeelbal werd onderschept door Dennis van de Vinne, die wel raad wist met dit presentje: 1-1. En weer even later kwam Baarlo zowaar op voorsprong via Arman Melkonjan. In vrije positie aangespeeld uit een voorzet van Michiel Hanssen gaf hij IVO-doelman Job Heijligers het nakijken: 2-1.  En nog voor rust werd de Veldense sluitpost andermaal geklopt door Laurents van den Ham . Op een steekpass van Arman Melkonjan kreeg hij vrije doorgang naar het Veldense doel en rondde het vervolgens koeltjes af: 3-1.

IVO kwam in  de 2e helft nog met goede voornemens uit de kleedkamer in een poging met een aansluitingstreffer er weer een wedstrijd van te maken. Maar al heel snel konden die voornemens de prullenbak in, toen hun doelman Job Heijligers, blijkbaar gefrustreerd, een oerdomme overtreding beging. Met de bal in zijn veilige handen - er was dus niks aan de hand - trapte hij in het 16-metergebied na op een Baarlo-speler. De pal bij het voorval geposteerde en prima leidende arbiter Islam Elsayyad kende geen greintje twijfel en trok meteen de rode kaart. IVO daarmee tot 10 man reducerend. En tot overmaat van ramp voor de gasten ging de bal vervolgens ook nog eens op de penaltystip. Michiel Hanssen kende geen genade en schoot de pingel onberisbelijk binnen: 4-1. En een vijftal minuten later gooide Michiel Hanssen het duel definitief op slot door uit een vrije trap de grabbelende invaller-doelman te verrassen: 5-1. Waarna het tiental van IVO trachtte de schade te beperken en daarin ook slaagde mede doordat Baarlo op zijn beurt de teugels wat liet vieren. In het laatste half uur werd er dan ook niet meer gescoord.

Een nuttige zege voor Baarlo dat dankzij de driepunter een flinke sprong maakt op de ranglijst. Zo vroeg in het seizoen zegt dat echter nog weinig over het verdere verloop van de competitie. A.s. zondag staat er opnieuw een thuiswedstrijd voor Baarlo op het programma. Dan komt Liessel, de enige Brabantse tegenstander in de 3e klasse C, op bezoek op Sportpark De Meeren. Ook een pittige opgave.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit  en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1