Meiden van MO19-1 doen aan klantenbinding

Lieke Smedts (afstandschot)
Shalysa Bouten (penalty)
Maud Huijs (schot)
Sterre van Aanholt (afstandschot)

2 oktober 2021 14:30

J. Hertsig

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Na 2 overwinningen in de 1e klasse stond voor de meiden van VV Baarlo MO19-1 de wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van SV Vanray op het programma. Venray had tot nu toe 1 wedstrijd gespeeld en deze met maar liefst 0-7 gewonnen in en tegen de meiden van Volkel. De trainers van de meiden hadden dan ook geen idee hoe sterk de tegenstander zou zijn. Vooraf werd wel duidelijk gemaakt dat er in ieder geval op een andere manier gestart moest worden dan de wedstrijd een week eerder tegen Boekel-Sport, want dat was niet best.

Hoewel de meiden deze boodschap begrepen leken te hebben stond de tijd nog niet op 20 seconde of Venray had de score al geopend, 0-1. Even zat de schrik er in, wat gebeurt er? De meiden van Baarlo pakte het goed op en er ontstond in de eerste 10 minuten een gelijkopgaande wedstrijd met 2 teams die elkaar in evenwicht hielden. Maar na een minuut of 10 begon Baarlo de wedstrijd toch naar zich toe te trekken. Met 2 doelpunten zorgde Shalysa voor de voorsprong, 2-1. Die voor rust verruimd had kunnen worden maar de meiden van Baarlo wisten een paar hele grote kansen jammerlijk te missen. Met een goed gevoel werd het kleedlokaal opgezocht om even tot rust te komen en weer goed gemotiveerd aan de 2de helft te beginnen.

En de meiden van Baarlo gingen vanaf de eerste minuut in de 2de helft op zoek naar meer doelpunten. Venray kwam er in de 2de helft bijna niet meer aan te pas. Het was Baarlo dat de wedstrijd domineerde. Met vaak verzorgd voetbal werden de nodige kansen gecreëerd. Van deze kansen werden er ook nog 4 omgezet in doelpunten. Lieke, wederom Shalysa, Maud H en Sterre tilden de eindstand naar 6-1. Uiteindelijk een ruime overwinning die gezien het aantal kansen nog wel hoger uit had kunnen vallen maar daar maalde niemand om. De winst was binnen in een meer dan prima wedstrijd. Het in grote getalen aanwezige publiek had in ieder geval genoten gezien de vele positieve reacties die de trainers in ontvangst mochten nemen.

Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Volkel op het programma. Een onbekende tegenstander dat niet sterk is gestart in de compatitie. Met 2 ruime nederlagen staan ze onderaan op de ranglijst. Maar dat zegt nog niet zo heel veel. Aan de meiden van Baarlo de taak om net zo geconcentreerd te spelen als tegen Venray. En dan kan de balans worden opgemaakt want dan zit de 'heenronde' in deze najaarscompetie erop. De wedstrijd begint al om 13.00 uur, dat wordt vroeg verzamelen want Baarlo - Volkel is een klein uurtje rijden.