MO19-1 toont karakter

Sportlaan 6
5801AH
VENRAY

Na de 0-5 bekerwinst mocht Baarlo MO19-1 wederom afreizen naar Venray, ditmaal voor een competitiewedstrijd. Vooraf werd gewaarschuwd dat er een ander Venray zou staan vandaag, dat werd ook bevestigd. Zo makkelijk als het vorige week ging, zo lastig hadden de meiden van Baarlo het vandaag. Maar in de 2e helft toonde het team karakter en trok het de overwinning over de streep. Een verdiende zege waardoor het kampioenschap nog steeds haalbaar is.

Baarlo MO19-1 speelde een uitstekend eerste kwartier, waarin ook de verdiende voorsprong werd genoteerd. Shalysa, vorige week nog ziek, maakte vanuit een moeilijke hoek met een sliding de 0-1. Baarlo vergat door te zetten en verslapte zo goed als volledig. Helaas zien we dat wel vaker bij de ploeg, die voetballend dit seizoen iedereen de baas is maar op fysiek/mentaal vlak nog de nodige stappen moet maken. Niets leek meer te lukken, ballen over 5 meter kwamen niet meer aan, de omschakeling was slecht en je zag wat irritatie ontstaan, zowel in als langs het veld. De trainer trok nog even fel van leer langs de kant, dat leek een beetje te helpen. Dat was overigens nadat Venray verdiend op 1-1 was gekomen na een scherpe tegenaanval. Deze gelijke stand bleef tot aan de rust staan en dat was ook een terechte tussenstand.

De trainers maakten in de rust even duidelijk dat voetbal meer is dan voetballen in balbezit. Merel Sanders werd even als voorbeeld genoemd, de enige die de eerste helft tot aan het gaatje ging en daarom ook vroeg voor een wissel, ze zat er helemaal doorheen. Iedereen was het daar ook wel over eens en de meiden beseften dat het anders moest, want anders zou een eventueel kampioenschap vandaag verspeeld worden.

En zo kwam een sterk Baarlo MO19-1 uit het kleedlokaal. Binnen het kwartier leek het team de wedstrijd naar zich toe te trekken. Alleereerst mocht Shalysa haar 2e treffer noteren nadat ze met een bekeken steekbal door Fleur 1-op-1 met de keeper werd gezet, 1-2. Na 10 minuten in de 2e helft kreeg Baarlo een vrije trap op 20 meter. Maud Linders werd gezegd de bal op te eisen. In eerste instantie werd haar inzet nog geblokt door de muur maar in de rebound schoot Maud de bal van 18 meter snoeihard langs de verslagen keepster van Venray, 1-3. Toen Selma 25 minuten voor het eind door Fleur slim voor de keeper werd gezet leek er geen vuiltje meer aan de luch, 1-4. Maar de meiden van Venray verdienen een compliment, ze lieten het er niet bij zitten en in tegenstelling tot vorige week rechtte ze de rug en gingen vol ten strijd op zoek naar een doelpunt, om er toch nog een spannend slot van te maken. En dat lukte, want in de 71ste minuut kreeg het team loon naar werken en kwam de spanning enigszins terug in de wedstrijd, 2-4. De laatste 20 minuten plus 5 minuten blessuretijd moest Baarlo MO19-1 vol aan de bak en werd er veel strijd geleverd van beide teams. Pittige duels werden niet geschuwd. Kansen kwamen er nog voor beide teams maar eigenlijk geen hele grote. Het scorebord bleef dan ook op 2-4 staan, uiteindelijk een terechte uitslag. Maar zoals gezegd, het was een heel ander Venray dan een week geleden. Een compliment aan beide teams is dan ook op zijn plaats, want het was een echte wedstrijd.

Omdat Boekel Sport MO19-1 geen fout maakte bij Achates blijft de titelstrijd spannend. Baarlo MO19-1 heeft de leiding en staat 3 punten voor, met een wedstrijd meer. Komende zaterdag speelt Baarlo MO19-1 al zijn laatste competitiewedstrijd, thuis tegen Volkel MO19-1. Uit was het geen wedstrijd en werd er makkelijk gewonnen, maar dat zal zaterdag zeker anders zijn. Als Baarlo wint komende zaterdag dan moet het 2 weken in de wachtkamer plaatsnemen, want Boekel-Sport speelt komende zaterdag niet, ze spelen op 4 en 11 december hun laatste wedstrijden. Laten we in ieder geval hopen dat alle wedstrijden door kunnen gaan en er in ieder geval een kampioen gehuldigd kan worden. Afwachten maar!