Eerste nederlaag 'verlamd' MO19-1

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De meiden van MO19-1 leden hun eerste nederlaag van het seizoen. Uitgerekend tegen de directe concurrent Boekel-Sport MO19-1, waardoor de titelstrijd weer helemaal open ligt. Nog steeds heeft Baarlo MO19-1 de beste papieren door een doelsaldo dat ruim beter is dan de mieden uit Boekel. Maar spannend gaat het zeker worden tot de laatste wedstrijd. Want zelfs Venray MO19-1 ligt nog op de loer en kan nog aansluiten bij Baarlo en Boekel-Sport. Mooi voor het verdere verloop van de competitie, al was de teleurstelling groot in Baarlo.

Er leek in eerste instantie geen vuiltje aan de lucht. MO19-1 was zeer gemotiveerd en na een goede warming-up kon de wedstrijd van start. Het eerste kwartier ging gelijk op waarbij Baarlo het meeste balbezit had. Maar ergens knapte er iets bij de meiden van Baarlo. Na een blessure bij een speelster van Boekel trapte Baarlo de bal even buiten de lijnen. Waar doorgaans de bal teruggegeven wordt, gebeurde dat nu niet. Baarlo was even van slag en daar profiteerden de meiden van Boekel-Sport dankbaar van en de openingstreffer stond plots op het scorebord, 0-1. Niet heel erg sportief en ook jammer dat de leiding van Boekel daar niet ingreep. De meiden van Baarlo leken er in ieder geval last van te blijven houden. Het was Boekel-Sport dat in die periode de wedstrijd op zijn kop zette. 5 minuten na de openingstreffer werd de score verdubbeld en nog eens ruim 5 minuten later stond er zelfs 0-3 op het scorebord. Wat was er gebeurd met de meiden uit Baarlo? Ze leken geheel 'verlamd' en daar waar de ploeg dit seizoen indruk had gemaakt was er nu weining van te zien. Toch lieten ze het er niet bij zitten en Baarlo herpakte zich 10 minuten voor rust. Meggie wist de aansluitingstreffer te noteren en er kwamen nog een paar kansen om voor rust het gat te dichten tot 1 doelpunt. Zover kwam het niet en met een 1-3 achterstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust nam Baarlo het initiatief maar al snel werd duidelijk dat het er vandaag gewoon niet in zat. Niet iedereen leek even fit en misschien dat ook door de spanning een aantal speelsters niet het gebruikelijke niveau haalde. De wil was er absoluut maar het was het allemaal 'net niet'. En zo'n wedstrijden heb je er ook bij in een seizoen, voor Baarlo jammer dat dit nu juist vandaag zo moest zijn. Hoewel de beide ploegen nog een paar kansen kregen werd er niet meer gescoord. Boekel stapte als winnaar van het veld en onverdiend was het ook zeker niet. Fysiek en mentaal zijn de meiden van Boekel een stapje verder dan MO19-1 van Baarlo. En daarom kon iedereen in Baarlo er ook wel mee leven, uiteindelijk komt het wel goed met deze relatief jonge groep speelsters waar we in de toekomst in Baarlo hopelijk nog lang van mogen genieten.

Volgende week staat de 2de bekerronde op het programma, uit tegen Venray MO19-1. De week later start het slot van de competitie, met weer een uitwedstrijd tegen Venray MO19-1. Vooraf zal Baarlo tekenen voor een overwinning in de competitie, waarbij de bekeruitslag er niet toe doet. Maar uiteraard wordt ook de bekerwedstrijd serieus genomen, want een vervolg in de beker staat garant voor nog één of meer leuke wedstrijden. De wedstrijden in Venray starten om 13.30 uur. Hopelijk staan de kopjes van de meiden uit Baarlo dan weer goed en is de spanning er een beetje af. Tot in Venray, en anders weer in De Meeren op zaterdag 27 november.