Ruime overwinning Baarlo 2

Baarlo 2 (zon)

Sportclub Irene 2 (zon)

Stan Wijhers (vrije trap)
... (vrije trap)
Stan Wijhers (penalty)
Maarten Camper (afstandschot)
Matthijs Timp (intikker)

2e klasse C

26 september 2021 11:00

G van Heur

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Eindelijk was het weer zover, zondag 26 september 2021, de competitie ging van start! De laatste competitiewedstrijd van Baarlo 2 was bijna een jaar geleden, op 11 oktober 2020 thuis tegen Volharding 3. Daar heeft het elftal weinig goeie herinneringen aan, want er werd destijds verloren met 0-3. Dat moest vandaag anders in de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen.Na een redelijke voorbereiding (2 keer verlies, daarna 3 keer winst en vorige week het gelijkspel tegen Helden 3 dat voldoende was voor het bereiken van de 2de bekerronde) was iedereen wel benieuwd hoe Baarlo uit de startblokken zou komen.

Tegenstander was SC Irene 2 uit Tegelen, waar in de beker vrij gemakkelijk met 0-4 van werd gewonnen. René eiste van zijn ploeg geen onderschatting en hamerde erop dat vanaf het 1e fluitsignaal er focus moest zijn op de wedstrijd. De dag ervoor had hij dat met het meidenteam dat hij traint namelijk wel mee gemaakt (uiteindelijk wel 2-3 winst) en dat wilde hij geen 2 keer meemaken in 1 weekend. De ploeg leek goed geluisterd te hebben, want het was Baarlo 2 dat de wedstrijd domineerde, 90 minuten lang. We gaan over de wedstrijd weinig schrijven, wel nog vermeldenswaardig is dat Dennis zichzelf een cadeau gaf op zijn eigen verjaardag door 2 keer te scoren. Daarnaast werden er nog 5 doelpunten gemaakt, legio kansen verprutst en moest Baarlo 2 helaas ook 1 tegentreffer incasseren via een vrije trap.

Verder stelde Irene daar niet echt iets tegenover. Volgens één van de spelers heeft de selectie van Irene last van een groot aantal blessures. Het 4de van Irene speelde ook in Baarlo en beide teams moesten af en toe spelers aan elkaar uitlenen tijdens beide wedstrijden. Dat was misschien nog een geluk voor Irene 2 anders was het maar de vraag of het de wedstrijd met 11 man was geëindigd. Doet er verder ook niet toe, de eerste 3 punten bleven in Baarlo en aan de overwinning en uitslag was verder ook niets op aan te merken.Een sterke start, maar het zegt verder nog allemaal niks. Voor Irene is te hopen dat een aantal geblesseerde spelers spoedig terugkeert want anders gaan ze een lastige tijd tegemoet.

Komende 2 wedstrijden staan er uitwedstrijden op het programma voor Baarlo 2. Aanstaande zondag mag de ploeg naar Mierlo afreizen om het op te nemen tegen Mifano 2. De week erna reist de ploeg af naar Vierlingsbeek en is Volhardig 3 de tegenstander. Zowel Mifano 2 als Volharding 3 werden voorafgaand aan de competitie door Baarlo 2 gezien als kanshebbers voor de titel. Beide ploegen verloren echter de 1e wedstrijd, dus zullen ze de komende weken op en top gemiteveerd zijn om een goed resultaat neer te zetten. Aan Baarlo 2 de taak alert te blijven en focus te houden bij wedstrijden, dan worden nog wel de nodige punten gehaald. Hopelijk komende zondag al!