Ook winst in 2de bekerwedstrijd

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo 2 begon afgelopen zondag met vertrouwen aan de 2de bekerwedstrijd tegen Panningen 2. Mede door 2 goede resultaten in de bagage, 3-0 winst op Venloosche Boys 3 vriendschappelijk en 0-4 winst op SC Irene 2 voor de beker. Langzaam aan begint ook de spelersgroep meer compleet te worden en kan trainer René gaan bouwen aan een nieuw elftal. Want de concurrentie wordt groot, zeker als vanaf de competitie weer iedereen terug is van vakantie. Met een selectie van meer dan 50 spelers voor 3 elftallen zal iedereen zijn stinkende best moeten doen. Een luxe waar ook Baarlo 2 nog aan moet gaan wennen de komende weken.

De vraag was echter, gooit de kermis roet in het eten? Want het meerendeel van de spelers was uiteraard naar Sjiwa geweest op zaterdag en waarschijnlijk ook nog wel even een after-party er achteraan. De trainer had zich bij Centraal laten zien, om vervolgens bij vrienden nog even royaal door te zakken tot vroeg in de ochtend. Hij was dan ook iets later in De Meeren, mede omdat hij even moest bewijzen dat hij kerngezond is. Maar verder zag de groep er redelijk fit uit.

Maar het was Panningen 2 dat het initiatief naar zich toe trok. De eerste royale kans werd echter jammerlijk gemist door de 'greune oeht Kepèl'. Na een minuut of 10 kantelde het wedstrijdbeeld en was het Baarlo dat de wedstrijd domineerde. Dat leverde tot en met de 35ste minuut een legio aan kansen op waarvan er een aantal jammerlijk werden gemist. Toch wist Jordi Peeters het netje te vinden en hij opende de score in de 26ste minuut. Rond de 35ste minuut kantelde de wedstrijd weer en was het Panningen dat het initiatief nam. Ongeveer 5 minuten voor tijd leverde dit ook de gelijkmaker op, 1-1. Volgens de trainer terecht, al had het makkelijk 3-3 kunnen zijn op dat moment.

De tweede helft veranderde het beeld en was het Baarlo 2 dat de volledige 45 minuten wist te domineren. Van de vele kansen werden er uiteindelijk 4 benut. Het laatste doelpunt van 'Shaffy' was een bijzonder doelpunt. Niet alleen de manier waarop de bal in het doel verdween, maar zeker ook voor Shaffy zelf. Want zijn vader had hem al 7 jaar niet meer zien voetballen en was vandaag aandachtig toeschouwer. Het doelpunt was hem gegund, dat zal ook de keeper van Panningen 2 gedacht hebben. Panningen 2 stelde de 2de helft zwaar teleur, mede door het geschreeuw van de trainer langs de kant die het nodig vond om de scheidsrechter te overtuigen dat hij maar een gele kaart moest geven aan een Baarlo speler. Misschien dat hij de volgende keer zich meer druk kan maken om het voetbal van zijn team, want het wekte alleen maar irritatie op bij de eigen spelers, maar ook bij de staf van Baarlo 2.

Anyway, uiteindelijk een dik verdiende overwinningen en een rondje van de trainer 'in de tès'. Een mooie start van een dagje kermis bij Sjiwa met z'n allen. Met de overwinning werd ook een mooie uitgangspositie genomen om na 8 jaar weer eens door te komen in de beker. Dat is trainer René namelijk nog niet gelukt. Periodetitels en een kampioenschap zitten al in zijn pocket, maar een bekerronde overleven is hem met Baarlo 2 nog niet gelukt. Wie weet gaat dat dit keer wel eens lukken als Helden 3 op bezoek komt. Langzaam aan een favoriete tegenstander van Baarlo 2 geworden, waar in het verleden altijd leuke wedstrijden tegen gespeeld zijn en er achteraf veel wordt gelachen om elkaars verslagen. Eigenlijk 2 teams die laten zien hoe mooi kelderklasse voetbal kan zijn. Strijdend in het veld voor de winst, na afloop snel relativeren en de uitslag accepteren. En dat zal zondag niet anders worden, want ook Helden 3 heeft zijn eerste 2 wedstrijden gewonnen in de beker en dat betekent dat de winnaar verder gaat. Baarlo 2 heeft de beste papieren, want een gelijkspel is voldoende door een beter doelsaldo.

Komt dat zien, 11.00 uur in De Meeren, met na afloop vast en zeker weer de nodige consumpties, ongeacht de uitslag!

Uw verslaggever