Veteranen komen niet terug van zwakke 1e helft en lijden onnodige nederlaag

Freek Basten (volley)

6 april 2024 17:00

Onbekend

Met 1 minuut stilte en met rouwbanden ter gedachtenis aan ons steunend lid Jo van Wijlick werd er aan de uitwedstrijd begonnen tegen Panningen.

Baarlo had moeite om in haar spel te komen. Panningen drong aan en met een ogenschijnlijk simpele schuiver werd invalkeeper Fred toch iets wat verrast, 1-0.

Na 15 minuten dan toch een noemenswaardige aanval van Baarlo, maar deze eindigde in het zijnet. Na een half uur was het weer Panningen die in de aanval gingen en een harde knal Fred onder vuur namen. Nu was het Fred die als winnaar uit de bus kwam met een voortreffelijke redding. De corner die daaruit voortvloeide werd ampersang nog op de paal gekopt en zo bleef het 1-0 tot de rust.

Baarlo begint goed aan de tweede helft, maar bij een spaarzame tegenaanval en een vermeende handsbal liet de spits Fred ditmaal kansloos, 2-0.

Nadat Jerry al in de eerste helft uit was gevallen met een spierblessure was het nu Art die het uitschreeuwde van de pijn met een hamstringblessure. Dit was erg vervelend en moesten we zelfs een beroep doen op onze geblesseerde keeper Rene die als vlagger ingezet was. Toeschouwer Ron nam het stokje over.

Rene had er zin in en kwam goed voor de dag met een scherpe voorzet, die met een mooie sliding in het doel werd verwerkt door Freek, 2-1. Baarlo bleef aandringen en met wat onbegrijpelijke beslissingen van de scheidsrechter bleef Panningen op de been. Bij het scheiden van de markt nog een geweldige kans van wederom Rene, die net tekort komt op een mooie schuiver voorlangs door Leon.

Al met al een mindere eerst helft, maar een goede tweede.

Met dank aan leider en verslaggever Leo.

Komende zaterdag de thuiswedstrijd tegen TSC'04 uit Tegelen, aftrap 17.00u.
Daarna twee weken rust en tijd voor herstel.