Veteranen zetten zegereeks voort in derby tegen Bree

Baarlo veteranen

MVC'19 Veteranen

... (scrimmage)
Leon Peeters (vrije trap)
Tom de Bock (afstandschot)

2 december 2023 16:55

Edward Smedts

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Het was vandaag enorm koud en guur, de tegenstander was Maasbree.

Maasbree pakt gelijk het initiatief en Baarlo kan geen grip krijgen op het spel van Maasbree. Art probeert het wel langs de lijn, maar kan niet echt voor gevaar zorgen. Dan plots een goed schot van Art, maar een goede redding van de britse keeper.

Ook Maasbree laat zich zien, maar Jan kan nog pareren. In de 22e minuut een corner voor Maasbree die wordt weggewerkt, maar precies in de voeten van een britse spits die niet aarzelt en de bal hoog in het doel knalt, 0-1. Maasbree wil meer met een paar (haastige) afstandschoten, maar die gaan voorlangs.

Dan is Baarlo weer aan zet met een mooie aanval via Art met de voorzet op Mark, maar deze lepelt de bal van dichtbij hoog over.

In de tweede helft probeert Baarlo meer druk te zetten en Maasbree moet achteruit. Met een mooi schot van Bokkie in de 50e minuut, maar deze gaat over. Dan in de 55e minuut een vrije trap van Leon die de bal bij de korte hoek schiet, waarbij de keeper van Maasbree zich verkijkt en de bal in het net ziet verdwijnen, verdiende 1-1.

Baarlo heeft het verdedigend goed voor elkaar en Maasbree komt er niet meer door. Daarintegen krijgt Baarlo nog kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Met een mislukt schot (lees; rollertje) van Bokkie waarbij de Maasbreese keeper wederom niet goed uitziet en de 2-1 laat aantekenen. Even later krijgt Bokkie zelfs nog een mogelijkheid om de wedstrijd op slot te gooien maar laat dit na.

De eerste helft voor Maasbree en de tweede voor Baarlo waarbij Baarlo dit keer aan het langste eind trekt.

Met dank aan onze vlagger en verslaggever, Leo.

A.s. zaterdag de laaste wedstrijd voor de winterstop, uit bij S.V. America. Aftrap 17.00u, vertrek om 16.00u bij Centraal.
Na afloop gezellig samen een biertje bij Centraal...