Verdiende overwinning voor Baarlo veteranen op Venlose Boys

Assist: Leon Peeters

18 november 2023 17:00

Onbekend

Op deze natte, winderige zaterdagavond moesten de veteranen aantreden in Venlo tegen de plaatselijke club Venlose Boys. De weergoden hadden gezegd dat het om 16.55 uur zou gaan stoppen met regenen, ze hadden er niet bij verteld dat het daarna zou gaan stort regenen. Zelfs de geel-bruine kunstgras mat begon te soppen. U zult zich wel afvragen , geel-bruine grasmat, dit kwam doordat de gemeente Venlo was vergeten de bladeren van het veld te halen.

Het was 5 voor 5 toen de over de gehele wedstrijd zeer goed fluitende scheidsrechter floot voor de aftrap. De 2 aanwezige vaste supporters van Baarlo hadden net genoeg tijd om nog plaats te nemen in de dug out. Er werd door beide partijen geprobeerd om verzorgd voetbal op deze natte grasmat neer te leggen. Dit was ook het geval maar kansen waren er in de 1e helft niet. Baarlo 1 trainer, speler bij de veteranen van Venlose Boys, kreeg 1 schietkans maar deze ging ver langs de goal. Maar goed dat er geen spelers van het 1e aanwezig waren. Het spel golfde op en neer zonder noemenswaardige kansen.

Ruststand 0-0.

De 2 aanwezige toeschouwers gingen koffie drinken. Tijdens de koffie bleek dat er een jeugdteam van Baarlo welke ook op de middag gespeeld had in Venlo spullen vergeten waren mee naar huis te nemen. De 2 toeschouwers zijn dan ook maar gelijk een pakketdienst geworden en hebben deze spullen mee naar Baarlo genomen!!! Hierdoor misten ze ook nog de start van de 2e helft, die qua voetbal toch iets spectaculairder zou zijn dan de 1e helft.

Na een paar minuten kwam er een speler van Baarlo vrij voor de keeper en deze wist de bal met een fabelachtige redding uit het doel te tikken. Baarlo werd de betere ploeg en kreeg ook de betere kansen. Na ongeveer 15 minuten in de 2e helft kreeg Tom de Bock het op zijn heupen. Hij veroverde de bal aan de linkerkant ter hoogte van de middenlijn, liet zijn tegenstander met een mooie sleepactie in het riet lopen, leek de bal te verspelen maar met een laatste inspanning bleef hij toch in bal bezit, Tom kapte nog een speler vrij en ineens stond hij schuin voor het doel vrij voor de keeper en met de binnenkant van de voet plaatste hij de bal onhoudbaar voor de keeper in de lange hoek, 1-0 voor Baarlo.

Venlose Boys moest komen en Baarlo kreeg hierdoor meer ruimte en er volgde wat kleine kansen. Leon Peeters had pech dat zijn stiftje vanaf de rand van de 16 niet hoog genoeg kwam waardoor de lange keeper van Venlose Boys er nog net de vingers tegenaan kreeg en de bal over het doel tikte.

Venlose Boys ging wat opportunistisch spelen maar kreeg geen grote kansen alleen wat afstandsschoten. Een van deze schoten was wonderschoon en vanaf de 16 krulde een speler van Venlose Boys de bal buiten bereik van Rene van Dijk in de rechter bovenhoek 1-1.

Er waren nog zo`n 10 minuten te spelen. Baarlo ging weer op zoek naar de voorsprong en kreeg deze ook. Baarlo kreeg aan de rechterkant halverwege de helft van Venlose Boys een vrije trap. Leon Peeters zette zich achter de bal. Hij krulde de bal hoog voor het doel bij de 2e paal en als een duveltje uit de doos kwam daar ineens de kleinste speler van het veld, Tom de Bock en kopte de bal tegendraads in het doel. Baarlo had weer zijn voorsprong, 1-2.

De soppige kunstgrasmat en het vochtige weer had bij veel spelers zij tol geëist en iedereen was blij toen de prima leidende scheidsrechter af floot voor het einde van de wedstrijd. Eindstand 1-2 in het voordeel van Baarlo.

Met dank aan onze 2 supporters en verslaggever Hay N.

As zaterdag 25 november de thuiswedstrijd tegen Belfeldia, kunnen de Baarlo veteranen hun ongeslagen status verlengen.
Komt dat zien, komt dat zien... de 2 vaste supporters zullen ook weer aanwezig zijn