Veteranen winnen lastige wedstrijd tegen sterk Wittenhorst

Baarlo veteranen

SV Wittenhorst Veteranen

Art Peeters (penalty)

28 oktober 2023 17:00

Edward Smedts

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Deze zaterdag met 14 man traden we aan tegen Wittenhorst waarvan je niet weet wat je kunt verwachten, zijn ze goed of slecht? Wel een tegenstander om zeker rekening mee te houden en dat bleek.

Begin waren we zoekende en Wittenhorst had ook wel het betere van het spel, zelfs René moest aan de bak vandaag in de goal. Het was René ook die het erg spannend maakte na een kleine 10 min op de klok. Een grote fout van hem werdt wonderbaarlijk niet afgemaakt door de aanvaller van Wittenhorst. We bleven ook in de klauw van hun, waar we niet echt uitkwamen. Ze bleven goed druk zetten en combineren wat wel niet echt kansen voor hun opleverde.

In de 17e min was daar ons eerste maar toch matig wapenfeit van ons door een te makkelijk genomen vrije trap waar weinig richting in zat, dan alleen recht op de keeper af zou zeggen Erik toch maar ff daarop trainen. Daarna ging het verder waar we gebleven waren en dat was weer achter de feiten aanlopen. Toch was het uithelper Siem Gielen die een grote kans kreeg en deze helaas op de paal schoot er was toen 26 min gespeeld.

Paar min later wonder boven wonder Wittenhorst was moe of kwijt nu konden en gingen wij voetballen en waren we ineens de betere. Moet ik wel bij zeggen we bleven het rustig doen de tijd ervoor geen haast maar rust in spel en zo was het dan ook rust de 35 min zaten erop. Een donder speech van onze leider Rob in de rust ofwel Rob was de rust zelf en hoorde het allemaal aan.

De tweede helft gingen we op dezelfde voetbalschoenen verder dan we eindigden in de eerste met betere van spel voor ons, wat dan al snel schrikken was na twee min waar Wittenhorst wederom een dot van een kans onbenut liet.

We gingen lekker verder en het was wederom Siem in de 55 min die liet zien waarom hij gestopt is en het scoren verleerd is, maar blij dat hij mee deed hoor. Was wel goed geweest en eruit ermee en dat niet zomaar. Art had zijn hippers weer eens aangetrokken en op afspraak de laatste 15 min te spelen, je zag aan alles hij had er zin in dat blijkt ook om te vragen misschien iets eerder maar belangrijkste is hij is er weer waar we die breedse amper zien (hij weet dit wel wie).

O ja wedstrijd. Het waren een paar minuten later na de wissel het was Mark die een goede voorzet gaf op Lion, maar die had het pijpje leeg en schoot net over over ja en niet in het net. 2 min later Lion wederom schiet op de goal die ging via de paal dacht ik er net niet in, die kwam bij Mark en die werd door de keeper gevloerd wat de scheidsrechter genoeg vond om een penalty te geven.

Captain Bram was verstandig en zei Art neem jij hem maar, anders weet ik niet hoe het was afgelopen. Nu wel met Art achter de bal hij schoot hem beheerst in en zo was het eindelijk 1-0 in een toch wel rare wedstrijd.

U denkt rare wedstrijd nou ik zal het vertellen. JA, want nu begon Wittenhorst ineen keer weer te voetballen. Ik denk ga door hoe je begon had je al voor gestaan denk ik zo, maar zij denken blijkbaar niet zo.

Het resulteerde wel dat we vol onder druk kwamen en minuut voor tijd een grote kans weer voor hun die net doel miste. Hopen dat de scheids snel affluit en je weet onze scheidsrechter telt geen tijd erbij dus hij floot gelukkig af.

1-0 winst in een wedstrijd waar de punten misschien wel gedeeld moesten worden. Ik hoor je weer denken punten delen zijn 1,5 maar daar ga ik niet op in lees de regels maar.

Met dank aan onze leider en verslaggever Rob.

Komende zaterdag Sparta uit wie zin en tijd heeft kom gerust langs in Sevenum