Eerste overwinning van het nieuwe seizoen

Baarlo VR1

SJVV VR1

... (intikker)
Sanne Van Impelen (afstandschot)
Shalysa Bouten (intikker)
Assist: Fleur Smedts

24 september 2023 11:30

J.C. van Wijlick

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Zondag 24-09 was het dan eindelijk zover. De start van de competitie 2023/2024. Met een thuiswedstrijd tegen SJVV uit Deurne.

Om 10.45 uur hadden we de wedstrijdbespreking waarin het woord PASSIE weer viel. Dat wilden de trainers graag zien (met name Marco, haha). Hierna volgde de warming-up met daarin speciale aandacht voor onze 2 pupillen van de week, Demi Granzow en Lieve Janssen.

Om 11.25 werden de beide meiden onder begeleiding van alle speelsters en scheidsrechter naar het speelveld begeleid. Na de toss mochten de meiden samen op de keeper van onze tegenstander SJVV af maar scoorden helaas niet. Geen probleem, de beleving was al heel wat waard voor de meiden.

Om 11.30 uur begon het echte werk met de aftrap van Baarlo.

We creëerden al snel kansen maar tot een goal leidde het niet. SJVV kwam er, via hun bekende counter, gevaarlijk uit maar Emma stond tot 2x toe op de juiste plaats. Toch waren de beste aanvallende momenten voor Baarlo, maar tot 2x toe gleden onze spitsen uit, op het natte veld, zodat de ruststand op 0-0 zou eindigen. Maar daar dacht SJVV net iets anders over. Na een cadeautje van onze achterhoede, een te korte terugspeelbal op Emma, schoot de spits van SJVV de 0-1 binnen. Balen, maar we wisten dat we het beste van het spel hadden en geduld moesten opbrengen. Dit werd in de rust ook verteld tegen de speelsters.

Meteen na rust creëerden we weer kansen en met name onze corners waren gevaarlijk maar werden telkens net naast of over gekopt. Dan de 70e minuut. Romy onderschepte een inspeelpass van SJVV en speelt meteen Sandra in. Die draaide om haar tegenstander heen en gaf de bal op Sanne. Die kapte met haar sterke linkse voet de tegenstander uit en schoot met rechts fantastisch in de kruising: 1-1! Het leek wel of er een championsleague wedstrijd gaande was, zo hard werd er gejuicht. Mooi om het in grote getale gekomen publiek zo te zien meeleven.

De trainers geloofden in meer en plaatsten een aantal tactische wissels. Deze werden in de 83e minuut beloond toen Fleur werd weggestuurd door Denise. Fleur's afgemeten voorzet werd prima door de meegelopen Shalysa tegen het netje gewerkt: 2-1! Nog geen 5 minuten later speelde Shalysa zichzelf goed vrij en scoorde zelfs de 3-1. Wat een opluchting bij iedereen en na 8 minuten extra speeltijd werd er afgefloten. Een dik verdiende overwinning en loon naar hard werk! Complimenten aan de speelsters en zo zie je maar weer, PASSIE werkt, hahaha!

Nu op naar de volgende tegenstander, Eindse Boys, waar we nog iets tegen goed te maken hebben na een nederlaag in de voorbereiding.