Ongeslagen status ook tegen Sparta behouden

Baarlo VR1

ST Sparta'18/SVEB/SportingST/SV Melderslo/America VR1

... (kopbal)

24 maart 2024 11:30

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Vandaag stond de uiterst belangrijke wedstrijd tegen Sparta'18 Vr1 op het programma. In de virtuele stand, de stand met de minste verliespunten, de nummer 1 tegen de nummer 2. Officieel is de naam ST SPARTA'18/SVEB/SPORTINGST/SV MELDERSLO/AMERICA VR1, maar in de praktijk blijkt een hechte samenwerking toch wat lastiger dan papier doet geloven. Dus we houden het bij Sparta'18 Vr1.

Voor Baarlo was het de uitdaging om de ongeslagen status te behouden. Sparta'18 wilde graag deze status doorbreken en de aansluiting houden op de ranglijst. Het waren de vrouwen van Baarlo die echter vanaf minuut 1 lieten zien wie er vandaag wilde winnen. Het eerste kwartier werd Sparta'18 compleet overlopen en zocht Baarlo gretig de aanval. Dit leverde ook een aantal kansen op maar gescoord werd er niet. Na een kwartier liet Baarlo het hoge tempo even wat vieren en Sparta'18 kwam iets beter in de wedstrijd. Maar de vrouwen van Baarlo bleven de eerste helft domineren en creëerde de nodige kansen. Na ruim een half uur was het spits Shalysa die 2 speelsters uitspeelde en verwoestend uithaalde. De keepster was kansloos en de verdiende voorsprong stond op het scorebord, 1-0. Vlak voor rust wist Steffie een cross-bal van de wederom sterk spelende Lieke te verzilveren en zo werd vlak voor rust de marge verdubbeld, 2-0.

In de rust wist iedereen bij Baarlo dat de tweede helft anders zou worden. Gesteund door de wind in de rug zou Sparta'18 waarschijnlijk met lange ballen druk proberen uit te oefenen op de verdediging van Baarlo. En dat was in de eerste paar minuten ook precies wat er gebeurde. De 2 corners en een schot op doel leverde echter geen resultaat op en na de eerste uitbraak nam Baarlo het heft toch weer grotendeels in eigen hand. De kansen werden echter niet benut en daardoor bleef het spannend. Zeker toen Sparta'18 een klein kwartier voor tijd via een corner de aansluitingstreffen wist te noteren. De vrouwen uit Sevenum kregen de opdracht om risico te nemen en schoven een verdedigster door. Baarlo pastte zich iets aan en speelde even vanuit een gesloten verdediging, met veel gevaar op de counter. En gevaarlijk was Baarlo, maar 3 100% kansen werden niet verzilverd waardoor Sparta'18 in de wedstrijd bleef. Maar de verdediging van Baarlo gaf niet echt meer iets weg en zo bleven de punten in Baarlo. Het talrijk aanwezige publiek, waaronder ook de nodige supporters uit Sevenum, had genoten van een goeie en spannende wedstrijd, waarbij Baarlo de ongeslagen wist te behouden. Sparta'18 werd op 7 verliespunten achterstand gezet en door het verlies van Volharding Vr1 staat die ploeg op 8 verliespunten. Een mooie zondag dus voor Baarlo, dat ruimschoots gevierd werd in de kantine.

De volgende wedstrijd staat op Paasmaandag gepland, thuis tegen FCV Venlo Vr1, 11.30 uur. Voorafgaand aan deze wedstrijd staat een wedstrijd gepland van het Engelse AFC Stoneham MO12 tegen een samengesteld MO12 meidenteam uit Baarlo. De beide meidenteams ontbijten eerst samen in De Meeren en spelen dan een vriendschappelijke wedstrijd, daarna gaat Vr1 weer op jacht naar een volgende overwinning. Hopelijk komt er weer veel publiek zoals gisteren.

Dus tot volgende week maandag 1 april in De Meeren, de wedstrijd van de meiden start rond 10.15 uur.