Publiek grote winnaar in eerste bekerwedstrijd Vr1

... (intikker)
... (e.d.)
... (afstandschot)
Maud Huijs (achter standbeen)
Maud Huijs (intikker)

5 september 2023 20:00

G. Schoolmeesters

Sportpark De Solberg
Sint Antoniusstraat 17
5954NA
BEESEL

De spectaculaire bekerwedstrijd tussen VV Bieslo Vr1 en ons Vr1 kende gisteren 1 grote winnaar, het publiek!

In de eerste helft speelden we goed, maar wisten we de kansen niet om te zetten in doelpunten. Helaas stond de scheidsrechter bij corners niet op de doellijn waardoor 2 situaties niet beoordeeld konden worden als doelpunt, waar de bal toch echt over de doellijn was geweest. Bieslo kreeg ook kansen en de nodige corners en wist wel 2 keer het netje te vinden. Teleurgesteld gingen we dan ook met een 2-0 achterstand het kleedlokaal in.

De trainer gaf aan dat het in vergelijking met de oefenwedstrijden voetballend allemaal al veel beter was. Het zat hem in de details die niet goed gingen en dat het duidelijk is dat het elftal nog lang niet ingespeeld is op elkaar. Want ook gisteren stond er een compleet nieuw team ten opzichte van vorig jaar. Ook zelf beseften we dat er meer in zat.
Vol goede moed begonnen we dan ook aan de 2e helft en probeerden we Bieslo onder druk te zetten. Maar binnen 10 minuten was het Bieslo dat genadeloos toesloeg in de counter en 2 keer scoorde, 4-0. We keken elkaar verbaasd aan en wisten het zelf ook even niet meer. Tot Steffie in één van haar laatste acties van de wedstrijd een half uur voor tijd ons nieuwe hoop gaf en een voorzet via een verdediger in het doel zag belanden, 4-1. Een paar minuten later was het Sanne, die in haar laatste actie van de wedstrijd de spanning weer wat terug bracht met een goed afstandsschot, 4-2. Weer even later wist Bieslo uit een counter het verschil weer naar 3 doelpunten te tillen, 5-2. Toch hadden we moed geput uit de 2 doelpunten en speelden we alles-op-alles voor een goed resultaat. Met een aantal vooraf afgesproken wissels gooiden we de tent achterin helemaal open en speelden we vol op de aanval. Bieslo kwam er bijna niet meer aan te pas. Aanval na aanval leverde ons behoorlijk veel kansen op en met een bekeken afstandsschot van Maud Huijs kwam de spanning weer volledig terug, 5-3. Uit een corner wist wederom Maud in een scrimage de echte aansluitingstreffer te noteren, 5-4. Weer 5 minuten later was het Shalysa die met een individuele actie zichzelf vrij speelde en onberispelijk binnen schoot, 5-5. Langs de lijn was men tevreden en mocht er afgefloten worden, maar het had niet veel gescheeld of we waren zelfs nog met de winst van het veld gelopen. Uiteindelijk bleef het 5-5 en onder groot applaus van het publiek gingen we het veld af.

Een wedstrijd waar nog lang over nagepraat zal worden. De automatismen zitten er nog lang niet in, maar de manier waarop we gespeeld hebben en terugkwamen in de wedstrijd moet ons vertrouwen geven voor de toekomst. Aanstaande (kermis)zondag spelen we thuis tegen de buren uit Helden om 11.30 uur, hopelijk vermaken we het publiek dan weer. Ook Vr2 speelt dan thuis tegen Helden, die wedstrijd start al om 10.00 uur. En na de wedstrijden natuurlijk met z'n allen gezellig naar de kermis!
Tot zondag in De Meeren!