Evenwicht tussen middenmoters Baarlo en FC Maasgouw

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

In een kwaliteitsarm treffen waren de kansen op één hand te tellen. Voor rust had FC Maasgouw wat meer van het spel, maar echt doelgevaarlijk waren de bezoekers niet. Na rust had Baarlo iets meer overwicht, maar kon  offensief eveneens geen potten breken. Het venijn zat in de staart van het duel. Een minuut of tien voor het eindsignaal wist FC Maasgouw in de omschakeling onverwacht alsnog te scoren, maar zag de zeker lijkende winst in blessuretijd na een standaardsituatie alsnog in rook opgaan (1-1).  Een gezien het spelbeeld terechte uitslag.

In de eerste helft nam FC Maasgouw het initiatief in de wedstrijd. Tot echt grote kansen kwamen de gasten niet. Het bleef bij een tweetal gevaarlijke kopballen op doel die echter een relatief gemakkelijke prooi wwaren voor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg.  De dreiging van Baarlo was voor rust minimaal. Het bleef in feite bij een schot van Rik Schotman in kansrijke positie, dat echter nog ruim het doel van FC Maasgouw miste.

Na rust was er meer evenwicht in de wedstrijd. De kansen voor beide doelen bleven echter schaars. Halverwege de 2e helft maakte de boomlange en fysiek sterke Matthijs de Vogel na lange tijd blessureleed zijn herintrede in het team. Met hem kwam er meer dreiging in het spel bij Baarlo. Desondanks kwamen de gasten een tiental minuten voor het eindsignaal op voorsprong. Een doelpunt in de omschakeling wat uit de lucht kwam vallen en de beslissing leek te worden in het duel: 0-1. In blessuretijd viel echter alsnog de Baarlose gelijkmaker. Uit een door hemzelf afgedwongen vrije trap legde Matthijs de Vogel op enkele meters van het doel tussen enkele FC Maasgouw-verdedigers in  de bal met zijn hoofd panklaar voor de als een duveltje uit de doos  inkomende Rik Schotman. Die had de bal vervolgens voor het inknikken: 1-1. Met die gelijke stand eindigde het duel niet veel later.

Op de valreep opnieuw nog een kostbaar winstpunt gered voor Baarlo, dat daarmee FC Maasgouw onder zich houdt en daarmee tevens met nog 3 duels te gaan het gat naar de degradatiezone op 6 punten weet te houden. A.s. zondag speelt Baarlo in Nederweert tegen de kersverse en ongenaakbaar lijkende kampioen Merefeldia. Een zware opgave dus, maar niets is onmogelijk in de voetballerij!

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1

Voetbalnieuws in weekblad Hallo:  lees verder