Veteranen weten overwicht niet om te zetten in een overwinning

Olympia Boys Veteranen

Baarlo veteranen

Art Peeters (intikker)
Assist: Noud Fleuren
... (penalty)
Art Peeters (schot)
Assist: Lion Kniest
... (schot)

20 mei 2023 17:00

Pieter Gilles

Sportpark Ommel
Kluisstraat 21
5724AD
OMMEL

De laatste wedstrijd van dit seizoen stond op het programma die eigenlijk tegen Kessel gespeeld moest worden, maar Kessel kreeg de spelers niet bi jelkaar en dus moesten we via Twan Jacobs om vervanging vragen. Dit lukte in tweede instantie en de nieuwe tegenstander was Olympia Boys uit Ommel (Noord-Brabant).

Op het voor ons toch redelijk ongewend kunstgras werd de wedstrijd gestart met een zeer goed fluitende scheidsrechter. Baarlo nam gelijk het initiatief en creëerde een paar goede mogelijkheden met een hoofdrol voor Art. Na 9 minuten was het dan ook raak met een mooie assist van Noud op Art die nu rustig bleef en de bal in de hoek plaatste, 0-1.

Baarlo ging door met nu een voorzet van Art en de kopbal van Fred maar deze kon er niet genoeg richting aan geven. In de 15e minuut was het Ommel die wat terug kon doen en Baarlo deze aanval alleen onregelementair kon stoppen, penalty. Deze werd koelbloedig afgerond, 1-1.

Na 23 minuten een fantastische dieptebal van Ron op Noud maar deze kon hem niet verzilveren. In de 30e min nog een kans voor Noud maar die ging in het zijnet. Het was niet de dag van Noud, maar er kwam nog een tweede helft.

In de 36e minuut nog een schot van Lion en een schot van Roel, maar die ging net over. In de 51e minuut dan toch de verdiende voorsprong met nu de assist van Lion op wederom Art, die de 1-2 liet aantekenen. Art was scherp en met een prachtige volley vanuit een corner in de 53e minuut die helaas op de lat eindigde.

In de 67e minuut een van de spaarzame aanvallen van Ommel waarbij Jan riep, "niks doen" en er werd goed geluisterd, alleen lag de bal 2 seconden later in het netje, onnodige en tegen de verhouding in 2-2. Dit was ook de eindstand met een goed voetballende veteranen van Baarlo.

Met dank aan onze verslaggever en leider,
Leo

Aanstaande zaterdag staat de veteranen seizoensafsluiting op het programma met o.a. de traditionele afscheidswedstrijd voor de oud-spelers; Jo van Wijlick, Leo de Bock, Rob Driessen, Leon van Aarssen, Guido van Cuijck, Ralph Stoffels en oud-vlagger Jan Heines. De aftrap van de onderling wedstrijd met de Old-Stars (en gastspelers) is om 17.00u in De Meeren.