INTERVIEW (Dagblad De Limburger): Wim Rijs (62) verruilt Sporting ST voor Baarlo

1 maart 2024 12:15

Qasim Hakim

Baarlo / Swolgen: Wim Rijs wordt de opvolger van Tim Nabben bij Baarlo. De 62-jarige hoofdtrainer begint bij de derdeklasser aan zijn zesde klus als eindverantwoordelijke. „Ik ben niet meer de jongste, maar ik denk nog lang niet aan stoppen.” Zeker nu ik bij een club ga werken met veel mogelijkheden’.

20250224_Wim_Rijs_hoofdtrainer.jpg

Wim Rijs (rechts). — © VV Baarlo (Foto: Len Gielen)

Auteur: Qasim Hakim (Dagblad De Limburger)

Donderdag 29 februari 2024 om 20:00

Wim Rijs is op zijn plek bij Sporting ST. Hij werd afgelopen seizoen kampioen in de vijfde klasse en presteert in de vierde klasse naar behoren met de fusieclub uit Swolgen en Tienray. Het bestuur en de spelers zijn tevreden over zijn functioneren. „Het viel dan ook rauw op mijn dak toen er werd besloten dat de selectie van Sporting ST en SVEB vanaf volgend seizoen al samengaan en dat er werd gekozen voor een andere hoofdtrainer”, bekent Rijs. „Ik had in een andere functie werkzaam kunnen blijven bij de club, maar dat wilde ik niet.”

Rijs besefte dat het niet makkelijk zou worden om volgend seizoen nog ergens onderdak te vinden als hoofdtrainer. „De beslissing van Sporting ST en SVEB om vanaf volgend seizoen onder één vlag verder te gaan werd vrij laat gemaakt, dus ik wist dat de meeste clubs hun hoofdtrainer voor volgend seizoen al hadden vastgelegd.”

Mooie uitdaging’

Niet in Baarlo, waar de zoektocht naar een opvolger voor Tim Nabben lang duurde. De derdeklasser kwam uiteindelijk bij Rijs uit. Hij zette afgelopen zaterdag zijn handtekening onder een eenjarig contract. „Een mooie uitdaging bij een club die al lang in de derde klasse speelt.”

Baarlo staat momenteel op de zesde plaats in de derde klasse B. „Het is een club die de ambitie heeft om niet lager dan de derde klasse te voetballen. Ik ga over een jonge groep beschikken waarin de spelers bereid zijn om voor elkaar door het vuur te gaan. Het is een hecht collectief. Wat mij verder aanspreekt is dat het tweede elftal uit ambitieuze jongens bestaat die in het eerste elftal willen spelen. Verder is de Onder-17 een talentvolle lichting die op divisieniveau tegen clubs als Wittenhorst en Venray speelt. Het ziet er goed uit voor de toekomst.”

Zesde club

Voor de 62-jarige Rijs wordt het de zesde club waar hij als hoofdtrainer aan de slag gaat. De coach was eerder werkzaam bij IVO, Melderslo, VV Kessel, RESIA’42 en nu dus Sporting ST. „Ik ben niet meer de jongste. Het kan dus goed zijn dat Baarlo mijn laatste klus gaat worden, maar ik denk nog lang niet aan stoppen. Ik heb er nog ontzettend veel plezier in. Zeker nu ik bij een club ga werken met veel mogelijkheden.”

Bron: Dagblad De Limburger