Zelfreflectie tijdens vergadering bestuur VV Baarlo

25 november 2020 15:30

Marie-Louise Suijkerbuijk (Verenigingsadviseur KNVB)

In de november editie van de regionale Nieuwsbrief "Catch-Up" van de KNVB kwamen we een artikel tegen over "Zelfreflectie Bestuur VV Baarlo". Aanleiding was de bestuursvergadering van het Algemeen Bestuur op 8 oktober waarbij Suze Thomma, leiderschapsontwikkelaar, op verzoek van de KNVB aanwezig was in het kader van het "Project Bestuurscoaching".

Zelfreflectie bestuur VV Baarlo

VV Baarlo is op vele fronten actief. Met het aanpassen van de organisatiestructuur zijn diverse werkgroepen geformeerd die alle ruimte krijgen om activiteiten te organiseren en initiatieven te nemen.Dat resulteert er tegelijkertijd in dat het bestuur van de club ook daadwerkelijk toekomt aan besturen.

René Janssen: “We hebben een jong bestuur en beschouwen dat als één van onze krachten. Maar we kunnen ook nog veel leren en durven ons kwetsbaar op te stellen.”

De club is ingegaan op het aanbod van de KNVB om tijdens een bestuursvergadering bestuurscoach Suze Thomma te laten aansluiten. Men ontving feedback en een aantal zinnige tips om vergaderingen nog krachtiger, nog effectiever te maken. Dit is zo goed bevallen dat er in 2021 een vervolg komt.

René: “Een mooi initiatief, waarvan we overtuigd zijn daar alleen maar van te leren en beter van te worden."

Bekijk ook het artikel op de website van de KNVB: DE BESTUURSREFLECTIE WAS EEN ECHTE EYE-OPENER

Bron: KNVB Nieuwsbrief Regio 7 ; editie november 2020