Verslag interland VV Baarlo MO12 - AFC Stomeham Girls MO12

4 april 2024 11:15

Nederland - Engeland

Oftewel Boalder vs the AFC Stoneham girls

Voor deze vriendschappelijke interland op 2e paasdag hebben René en Frank (de ambassadeurs van het "Boalders" vrouwenvoetbal) twee "bondscoaches" aangesteld.

Floor en Rosa hebben deze kans gegrepen om het "boalders" meidenvoetbal internationaal op de kaart te zetten.

Na een zorgvuldige selectie van meiden uitkomend in diverse teams en competities namens VV Baarlo stond er op deze regenachtige (lees "Engels" weer) morgen een uitgebalanceerd MO12 team klaar.

Maar voordat we de wedstrijd konden starten moest er natuurlijk wel een goede basis gelegd worden, dit deden we middels een goed paasontbijt samen met de meiden van de AFC Stoneham in de kantine.

Het ontbijt was te goed waardoor we wat stroef startte, ondanks dat het balbezit fifty-fifty was waren de Engelse meiden wat productiever en keken we bij de rust tegen een 0-2 achterstand aan.

In de rust zijn de kopjes bij elkaar gegaan en hebben de bondscoaches de neusjes weer de goede kant op gekregen en door een tactisch wisselbeleid en een super gretig en fanatiek team konden we de aansluiting vrij vlot vinden en hadden we de harde kern van de Engelse supporters stil. Maar toch bleef het in een hoog tempo gelijkwaardig op en neer gaan en waren er nog kansen over en weer.

Uiteindelijk bleef deze interland onbeslist door een 3-3 gelijkspel en kon iedereen terug kijken op een leuke wedstrijd.

Alle vrijwilligers en supporters bedankt voor deze onvergetelijke dag!

De meiden van Boalder.

Bekijk ook het fotoverslag