Wordt MO19-1 'Sportploeg van het jaar 2022'?

12 februari 2023 7:30

De meiden van MO19-1 van afgelopen seizoen zijn genomineerd voor 'Sportploeg van het jaar 2022 gemeente Peel en Maas'. In een uitzending bij Omroep P&M TV werden zaterdagavond de genomineerden voor het Sportgala 2022 bekend gemaakt. Onze meiden zijn doorgedrongen tot de laatste 3 genomineerden in de categorie 'Sportploeg van het jaar 2022'. Op vrijdag 14 april wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een avondvullende programma in Dok6, Panningen.

Kampioenschappen

In de eerste seizoenshelft werden de meiden kampioen in de 1e klasse. Ze speelden in de regio Venray-Nijmegen. Promoveren kon niet omdat de hoogste divisie een jaarcompetitie speelt en instromen niet mogelijk was. In de tweede seizoenshelft werd er gespeeld in de regio Eindhoven, ‘s Hertogenbosch en Waalwijk en weer in de eerste klasse. Ook hier werd het kampioenschap binnengehaald. Deze kampioenschappen bleven niet onopgemerkt en waren voor de commissie van het Sportgala belangrijke argumenten de meiden te nomineren.

Dana Cup en De Buitenspelval

Maar ook deelname aan de Dana Cup 2022 in Denemarken hebben een rol gespeeld bij de nominatie. Als enige Nederlandse vertegenwoordiger speelden de meiden van VV Baarlo tijdens de Dana Cup wedstrijden tegen leeftijdsgenoten uit Noorwegen en Mexico. Op het sterk bezette toernooi liet VV Baarlo MO19-1 zien over een sterke teamspirit te beschikken. Naast voetballen werden er ook diverse andere activiteiten ondernomen. Daarmee lieten de meiden zien dat voetbal een teamsport is.

En last but not least viel ook de deelname aan het project De Buitenspelval van Maurice Graef goed in de smaak bij de commissie van het Sportgala. Een project waarbij ouderen niet buitenspel mogen komen te staan. Een aantal avonden per jaar bezochten de meiden de ouderen in De Weem om een avond samen te spellen, kienen, praatjes te maken of samen te eten. En twee keer in het seizoen bezochten de ouderen een wedstrijd van de meiden. Deelname aan dit maatschappelijk project heeft ook meegespeeld om onze meiden te nomineren voor 'Sportploeg van het jaar 2022 gemeente Peel en Maas'.

Uitreiking tijdens Sportgala 2022, vrijdag 14 april 2023

Tijdens een avondvullend programma worden de winnaars van het Sportgala 2022 bekend gemaakt op vrijdag 14 april 2023, in Dok6 te Panningen. Er zijn een aantal categorieën. De meiden van MO19-1 nemen het in de verkiezing van Sportploeg van het jaar op tegen de zaalvoetballers van ZVV Beringe en de dansgroep B20+ van SC Pareja. Het wordt een lastige keuze voor de commissie, want alle 3 de genomieerden leverden een puike prestatie. Voor ons zijn de meiden met deze nominatie natuurlijk al de grote winnaars, de kers op de taart van een onvergetelijk seizoen.