Uit de bestuurskamer, april 2020

25 april 2020 10:30

In deze bizarre tijden heeft het bestuur voor de allereerste keer in de historie van VV Baarlo online vergaderd, tot twee keer toe. We willen jullie hierbij op de hoogte brengen van de belangrijkste punten die tijdens die videovergaderingen zijn besproken.

Gevolgen coronacrisis

• Uiteraard heeft de coronacrisis ook gevolgen voor VV Baarlo. Omdat het sportpark gesloten is, missen we alle kantine-inkomsten. Uiteraard hebben we ook veel minder kosten  (denk daarbij aan inkoop), maar de kantine-omzet is een belangrijke bron van inkomsten voor de club en die lopen we mis. Gelukkig hebben we de eerste helft van het seizoen een hele goede kantine-omzet behaald, wat de pijn van de nu gemiste inkomsten deels compenseert.
  • Omdat de overheidsmaatregelen in het kader van de Coronacrisis inmiddels zijn versoepeld, gaat de Jeugd Commissie nu in overleg met de Technische Commissie bekijken hoe we teams de mogelijkheid kunnen geven om de trainingen weer snel op te pakken. Uiteraard alle voorwaarden en richtlijnen daaromtrent in acht nemend. Mogelijk gaan we ook niet-leden tot en met 18 jaar de mogelijkheid bieden om op onze accommodatie te kunnen sporten. Houdt onze reguliere communicatiekanelen in de gaten voor nadere informatie hieromtrent.
  • Vooralsnog gaan we er vanuit dat het voetbalseizoen 2020-2021 in het najaar weer wordt gestart. De KNVB is druk doende met het uitwerken van plannen, daar wachten we rustig op. We kunnen op dit moment natuurlijk nog niet aangeven wanneer er weer wedstrijden gespeeld kunnen worden, daarvoor moeten we nog even geduld hebben.

Teamindelingen seizoen 2020-2021

• Zowel de Senioren Commissie (voor de senioren) als de Technische Commissie (voor de jeugd) is gestart met de teamindelingen voor het seizoen 2020-2021. Beide commissies hebben via een evaluatieformulier alle actieve leden gevraagd naar hun wensen voor komend seizoen. Mocht je dit  formulier nog niet ingevuld hebben, dan vragen we je met spoed dit alsnog te doen via:
  • Ken jij jeugd (meisjes en jongens) of volwassenen (dames en heren) die ook willen voetballen, of weer als actief speler terug willen komen bij de club? Geef ze dan door dat ze zich zo snel mogelijk aanmelden. Dan worden ze nog meegenomen bij de nieuwe indeling van de teams. Des te eerder zich iemand aanmeldt des te beter. Aanmelden kan heel eenvoudig door een mail te sturen naar [email protected]. Twijfel niet!

Dakrenovatie en terrasoverkapping

De extra ledenvergadering die we in het leven hadden geroepen om de dakrenovatie en de terrasoverkapping te bespreken hebben we moeten annuleren vanwege de coronacrisis. Omdat de dakrenovatie, absolute  noodzaak, niet op zich kan laten wachten hebben we inmiddels opdracht verstrekt om dit te realiseren. Dit betekent dat het dak de komende maanden vernieuwd wordt. Vóór de start van het nieuwe seizoen is deze renovatie afgerond. De plannen voor de terrasoverkapping heeft het bestuur even "on hold" gezet en staat bij een volgende vergadering in de komende maanden weer op de planning. We komen daar zo spoedig mogelijk op terug.

Nieuwe hoofdtrainer

Helaas werden we vlak voor de coronacrisis geconfronteerd met het verzoek van hoofdtrainer Joeri Janssen tot ontbinding van het contract dat hij reeds voor het seizoen 2020-2021 met onze club overeen was gekomen. Joeri heeft meer uren gekregen bij werkgever VVV Venlo en gaat beginnen aan de trainerscursus UEFA A. Dit alles was helaas niet meer te combineren met het trainerschap bij VV Baarlo. Nadat de selectie vlak voor het sluiten van het sportpark nog was bijgepraat zijn we gestart met de zoektocht naar een nieuwe trainer. Jules Dorsers en René Janssen hebben een aantal gesprekken gevoerd met potentiële kandidaten. Vervolgens heeft een aantal spelers van de selectie met 2 mogelijk opvolgers van Joeri gesproken. Uiteindelijk heeft het bestuur een keuze gemaakt en wordt het contract met de nieuwe hoofdtrainer binnenkort ondertekend. Zodra de ondertekening heeft plaatsgevonden stellen we de nieuwe hoofdtrainer via onze mediakanalen voor.

Overige zaken

Verder lopen er nog diverse zaken die we omwille van tijd en belangrijkheid hebben opgeschoven naar volgende vergaderingen. Zoals vrijwilligerswerk door leden, een nieuw mediapakket, contract bierleverancier, uitstraling kantine, aansluiting glasvezel, veldonderhoud, platform Connected Football e.d.. Een greep uit de onderwerpen die ons de komende maanden nog wel bezig houden. Blijf deze rubriek volgen en je blijft op de hoogte van alle belangrijke ontwikkelingen binnen de club.

Mocht jij nog dringende vragen hebben voor het bestuur die we in de volgende vergadering moeten bespreken? Stuur eenv mail naar [email protected] en we pakken het op.

Bron: Het Bestuur