Uit de bestuurskamer, 12-05-2020

15 mei 2020 19:30

Na een aantal 'online vergaderingen' heeft het bestuur weer vergaderd in De Meeren. Uiteraard met inachtneming van de noodzakelijke maatregelen, zoals voldoende afstand houden. Dat kan makkelijk in een nog gesloten clubkantine. In deze update van "uit de bestuurskamer" een kort overzicht van de belangrijkste punten die besproken zijn.

Trainingen

Donderdag 30 april hebben onze jeugdteams de trainingen weer hervat. We hebben direct alle teams de gelegenheid gegeven om weer te gaan trainen. Twee keer in de week. De Jeugdcommissie heeft een passend schema opgesteld en inmiddels genieten de spelers en speelsters weer van ons favoriete spelletje. Alles verloopt zoals gepland en iedereen draagt zijn steentje bij. De gemeente heeft inmiddels ook controle uitgevoerd en we zijn met vlag en wimpel geslaagd in de manier zoals we als club de trainingen weer mogelijk maken en zoals jullie de richtlijnen en aanwijziigingen opvolgen. Een groot compliment aan iedereen is dan ook op zijn plaats.

Vanaf woensdag 13 mei zijn ook de senioren begonnen met trainen. En op een aantal avonden in de week maakt DSG Expression gebruik van ons sportpark, omdat hun jeugdleden niet binnen mogen trainen. Al met al is het weer gezellig druk op de velden en daar zijn we bijzonder blij om.

Omdat de speelvelden nog onderhoud nodig hebben om weer wedstrijden mogelijk te maken vanaf het nieuwe seizoen, kunnen de beschikbare velden tot en met zondag 14 juni gebruikt worden. Daarna gaat het sportpark voor trainingen en wedstrijden weer op slot en gaan ook de 2 speelvelden waar nu op wordt getraind in onderhoud. Maar zover is het nog niet, de komende weken gaan we nog volop genieten van alle trainingen op sportpark De Meeren.

Koffieapparaat

Vlak voor de coronacrisis hebben we 2 nieuwe koffieapparaten in gebruik genomen. De 2 apparaten waren op proef aangeschaft. Hoewel de proefperiode onverwacht met 5 weken is ingekort, hebben we in overleg met de Werkgroep Kantinebeheer besloten de 2 apparaten definitief aan te schaffen. Dit betekent dat we vanaf het nieuwe seizoen kunnen genieten van een lekker kopje koffie of cappuccino. Want de eerste reacties op de kwaliteit van de koffie waren zeer positief.

Restanten voorraad

Omdat de kantine niet open mag en we geen omzet kunnen draaien, is er een inventarisatie gemaakt van de voorraad. Grotendeels is de voorraad nog te gebruiken tot en met september, een klein deel van de voorraad tot en met eind mei. We hebben besloten deze voorraad binnenkort tijdens een aantal trainingsavonden gratis uit te delen aan onze leden. De teams die op deze avonden trainen worden daar tijdig van op de hoogte gebracht.

Teamindelingen

De Technische Commissie is gestart met het samenstellen van de jeugdteams voor het seizoen 2020-2021. Een uitdagende klus omdat de aantallen per leeftijdscategorie niet optimaal zijn. De TC heeft dan ook nog wel een aantal vergaderingen nodig, voordat de volledige teamsamenstellingen gereed zijn. Verwacht dan ook geen definitieve indelingen voor eind juni. De TC wil geen overhaaste besluiten nemen, daarom duurt het dit jaar iets langer dan afgelopen jaar voordat er uitsluitsel is.

Ook de Seniorencommissie is gestart met de indelingen voor de senioren voor het nieuwe seizoen. Hoewel het een iets minder lastige uitdaging betreft dan de indelingen van de jeugdteams, heeft ook de SC nog een paar vergaderingen nodig. Naar verwachting zijn de teamindelingen voor de senioren begin juni gereed.

Als er nog spelers en/of speelsters zijn die graag willen voetballen, meld je dan nu aan door een mail te sturen naar [email protected]. Indien gewenst kunnen potentiële leden bij twijfel nog meetrainen bij één van de teams de komende tijd. Dus ken jij nog iemand die graag wil voetballen, laat ze contact opnemen!

Financiële gevolgen coronacrisis

Uiteraard heeft de coronacrisis ook gevolgen voor ons als voetbalclub. Zoals we nu inschatten blijft de financiële schade, deels mede door overheidssteun, redelijk beperkt. De exacte cijfers kunnen we pas in juli vaststellen, maar een eerste inschatting laat zien dat het mogelijk meevalt. Natuurlijk moet het niet nog langer duren en hopen we dat onze kantine uiterlijk 1 september de deuren weer mag openen.

Omdat er de komende maanden nog relatief weinig financiële transacties plaatsvinden, kan de Werkgroep Financiën de resultaten van het lopend boekjaar eerder vastleggen dan in andere jaren. Daarom overwegen we om de Algemene Ledenvergadering (ALV) eerder te laten plaatsvinden. Mogelijk al in september en niet zoals gebruikelijk pas in november. Zodra we daar een definitief besluit in hebben genomen communiceren we dit tijdig naar alle leden.

Dit waren de belangrijkste punten van de vergadering van mei 2020. Voor de volgende maand staat de agenda van de vergadering alweer vol. Mocht jij nog zaken hebben die je graag aan het bestuur wilt voorleggen? Stuur dan een mail naar [email protected].

Voor nu wensen we iedereen nog heel veel plezier met alle trainingen de komende weken. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar we zijn ontzettend blij dat we iedereen weer actief bezig zijn. Uiteindelijk doen we het daar allemaal voor, we kijken dan ook al weer uit naar het spelen van wedstrijden.

Bron: Het Bestuur