Uit de bestuurskamer, 12-01-2021

14 januari 2021 20:00

Het nieuwe jaar is begonnen, een jaar waarin we hopelijk weer aan het voetballen komen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk en zitten we met het hele land in een lockdown. Hoe lang het nog gaat duren weten we niet, maar in ieder geval tot en met 9 februari. Toch kijken we als bestuur vooruit op de komende maanden en zijn we al bezig met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Dinsdag 12 januari de eerste bestuursvergadering, hierbij de terugkoppeling.

Online Bingo en VV Baarlo dag

Allereerst willen we als bestuur de organisaties van de ‘online Bingo’ en de ‘online VV Baarlo dag’ bedanken voor deze 2 prachtige initiatieven. Ook een dankwoord aan Dirkx Electronics voor het mogelijk maken van de uitstekende livestream. We hebben met z’n allen kunnen genieten van een ouderwets avondje Bingo spelen op de moderne manier. En de eerste echte VV Baarlo quiz, die ook voor de eigen leden nog lastig genoeg was. Mocht de lockdown nog lang duren dan verwachten we een nieuw online event 😊. Dus nogmaals dank voor de organisatie. Het bestuur komt de vrijwilligers die één en ander georganiseerd hebben binnenkort persoonlijk bedanken.

Nieuwe website

Als tweede een groot compliment aan de Werkgroep Communicatie voor het realiseren van onze nieuwe website. Een werkgroep die in 2020 vorm heeft gekregen. De nieuwe website is het eerste echt zichtbare resultaat. Naast de website is ook een nieuwe huisstijl vastgelegd in samenwerking met Libelnet. Deze huisstijl wordt de komende tijd geruisloos doorgevoerd door de Werkgroep Communicatie. Zichtbaar is in ieder geval het logo, waarbij de ‘puntjes’ bij VV Baarlo zijn verdwenen. De werkgroep test op dit moment ook de allereerste clubapp. Deze app wordt binnenkort gelanceerd. Nogmaals dank aan de werkgroep en we zien uit naar het volgende resultaat.

Beheer nieuwe website

De Werkgroep Communicatie heeft het verzoek ingediend bij het bestuur om de commissies en werkgroepen meer te betrekken bij het actueel houden van alle informatie op de website. Wij staan daar als bestuur volledig achter en hebben de werkgroep goedkeuring gegeven om hierover richting de betrokken commissies en werkgroepen te communiceren. De website moet namelijk niet alleen het communicatiemiddel van de Werkgroep Communicatie zijn, de website is een middel die door elke werkgroep ingezet kan worden als communicatie. Aangestuurd door de Werkgroep Communicatie, die het beheer verder regelt.

Samenwerking Hoera naar grote tevredenheid

De samenwerking met Hoera is eind 2020 geëvalueerd. Beide partijen zijn bijzonder tevreden over het verloop en ook vanuit de kinderen en ouders horen we alleen maar positieve verhalen. Het aantal kinderen dat deelneemt aan de naschoolse opvang is dan ook al toegenomen. We hebben daarom besloten de samenwerking voort te zetten en zien uit naar een langdurige samenwerking. Binnenkort publiceren we hier een uitgebreid nieuwsartikel over.

Contributie

Contributie, daar komen nu steeds meer vragen over omdat er door de lockdown weinig tot niet gevoetbald en getraind kan worden. Als bestuur denken we serieus na hoe we onze leden tegemoet kunnen komen. Een afvaardiging van het bestuur heeft een extra vergadering ingelast om een aantal mogelijkheden te bekijken. We kunnen in ieder geval melden dat we iedereen tegemoet gaan komen. We weten alleen nog niet in welke vorm. Zodra we hierover een besluit hebben genomen, communiceren we dit met alle leden.

Duurzaamheid clubgebouw

In het kader van duurzaamheid heeft De Groene Club, een instelling opgericht door de KNVB, een inventarisatie gemaakt en de mogelijkheden bepaald. We gaan nu als eerste stap vrijblijvend een aantal offertes aanvragen voor plaatsing van zonnepanelen en op basis daarvan nemen we een besluit. Zodra we hier meer over weten communiceren we dit met iedereen. Wij zijn in ieder geval positief over de mogelijkheden en investeren graag in duurzaamheid. Milieuvriendelijke investeringen die zich terugverdienen én ook nog eens leiden tot structureel lagere energiekosten. Wordt vervolgd.

Algemene Ledenvergadering

De uitgestelde Algemene Ledenvergadering staat nu gepland op donderdagavond 25 februari. Reserveer deze datum in de agenda. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een online vergadering. We hebben door de Bingo en online dag ervaring met de livestream en dat is op beide dagen goed bevallen. We mogen er dan ook vanuit gaan dat de ALV op 25 februari door gaat, tenzij de coronamaatregelen tegen die tijd nog strenger worden. Via onze reguliere kanalen volgt binnenkort meer informatie over de ALV.

Zaalactiviteiten jeugd afgelast

Helaas zijn door de verlengde coronamaatregelen alle geplande zaalactiviteiten afgelast. We willen de jeugd graag de mogelijkheid geven om weer te gaan trainen en/of onderling wedstrijden te spelen. We wachten echter op het advies van het OMT in verband met de Engelse variant van het coronavirus. Mogelijk dat er ook voor de jeugd strengere maatregelen komen. Zo niet, dan laten we de jeugdteams snel weer van start gaan om te trainen en wedstrijden te spelen.

Afscheid Ruben Peeters en Len Gielen

Tot slot hebben we tijdens deze eerste vergadering van het nieuwe jaar stilgestaan bij het afscheid van penningmeester Ruben Peeters. Hoewel nog niet officieel goedgekeurd door de leden is Sander Bongers al gestart als nieuwe penningmeester. In de laatste vergadering van 2020 hebben we al kort stilgestaan bij het afscheid van Len Gielen als secretaris. Zijn vervanger Monique van Wylick is ook al actief als nieuw bestuurslid. Tijdens de ALV wordt alles verder formeel geregeld, tot die tijd zijn Len en Ruben op de achtergrond nog ondersteunend actief. Len en Ruben, bedankt voor al jullie inzet als bestuurslid en we hopen dat jullie nog actief blijven binnen de club, in welke vorm dan ook.