Uit de bestuurskamer, januari 2020

27 januari 2020 12:30

Dinsdag 14 januari heeft het bestuur het nieuwe jaar geopend met de 1e bestuursvergadering van 2020. De laatste vergaderingen van 2019 waren vooral gericht op de (inhoud van) de Algemene Ledenvergadering en de Nieuwjaarsreceptie. Daarom ook geen terugkoppeling van die bestuursvergaderingen, we hadden simpelweg niets nieuws te melden. Maar na de eerste vergadering van 2020 kunnen we jullie wel al mededelen dat er weer veel op de planning staat voor dit jaar.

Hierbij dan ook een eerste terugkoppeling met de belangrijkste onderwerpen. Het gaat weer een zeer bewogen en druk jaar worden voor VV Baarlo. Wij hebben er super veel zin in als bestuur.

• Werkgroep Ledenadministratie
Het bestuur heeft overleg gehad met Bart Donkers van de Werkgroep Ledenadministratie en samen met hem een aantal besluiten genomen. Voor het betalen van boetes vanwege gele/rode kaarten gaan we gebruik maken van ‘Tikkies’. Het aanmeldformulier op de website gaan we z.s.m. digitaal maken. Aan het begin van het seizoen worden voortaan foto’s gemaakt van nieuwe leden en op nog te bepalen (leeftijds)momenten updates daarvan, zoals onder andere bij overgang naar senioren. Omdat we in de nabije toekomst meer gebruik gaan maken van onze ledenadministratie bij het gerichter communiceren naar doelgroepen, zoeken we uitbreiding voor de Werkgroep Ledenadministratie. Indien jij goed bent in administraties bijhouden en graag wil helpen, stuur dan een mail naar [email protected].
• Werkgroep Kledingfonds
Naast het overleg met de Werkgroep Ledenadministratie, hebben we ook overleg gepleegd met Arno van de Eertwegh van de Werkgroep Kledingfonds. Al een aantal jaar zijn we van plan om zowel het jeugdhonk als het ballenhok een opfrisbeurt te geven. En daar gaan we dan nu ook werk van maken. Een delegatie van het bestuur heeft inmiddels samen met Arno al een start gemaakt met het opruimen van het jeugdhonk. Een andere delegatie van het bestuur gaat met Arno nadenken over het renoveren van het ballenhok. We hopen hier de komende maanden voortgang in te maken, zodat we aan het begin van het seizoen een vernieuwd ballenhok en jeugdhonk kunnen presenteren. Wordt vervolgd.
• Collectieve VOG
We zijn bezig met het opstellen van een convenant, waarin regels en richtlijnen zijn opgenomen waar onze leiders en trainers zich aan moeten gaan houden. Of beter gezegd, waar iedereen zich binnen deze club aan moet gaan houden. Daarna kunnen we voor alle leiders en trainers een collectief VOG aanvragen, zonder kosten.
• Werkgroep MVO
Voor de werkgroep MVO zoeken we nog uitbreiding. Geïnteresseerden kunnen zich melden door een mail te sturen naar [email protected]. Wij hopen dat we deze groep weer meer vorm kunnen geven, dus meld je aan!
• Kartonnen bekers
In het kader van samen werken aan een beter milieu stapt ook VV Baarlo af van plastic bekers, zoals al eerder gecommuniceerd. Dit voeren we door vanaf het begin van het nieuwe seizoen.
• Nieuwe waterpomp
Voor het beregenen van de velden in tijden van te weinig neerslag heeft de Werkgroep Accommodatiebeheer onder goedkeuring van het bestuur een aanvraag ingediend voor subsidie voor een nieuwe waterpomp. De kosten zitten vooral in het aanleggen van een nieuwe put, die een diepte moet bereiken waar helder grondwater zit en we geen last meer gaan hebben van roest in het water. Er zijn meerdere verenigingen die een aanvraag hebben ingediend bij de gemeente. Hopelijk komt er een collectieve subsidie voor alle voetbalclubs in Peel en Maas.
• Renovatie dak en realisatie overkapping
We hebben het al vaker benoemd en het wordt nu concreet, het dak van kantine De Meeren wordt dit jaar gerenoveerd. In kader van noodzakelijk groot onderhoud financiert de gemeente hier voor een belangrijk deel in mee. Zoals het er nu naar uit ziet willen we daar de zomermaanden voor gebruiken zodat het nieuwe dak  dan aan het begin van het seizoen gerealiseerd is. Als bestuur zijn we ook al een tijdje aan het nadenken over de realisatie van een terrasoverkapping. De eerste tekeningen zijn gemaakt en wij zijn hier erg enthousiast over. Zo ook de Werkgroep Accommodatiebeheer. Omdat de geplande investeringen boven een (statutair vastgesteld) investeringsbedrag uitkomen, is hier expliciet goedkeuring van de leden voor nodig. Daarom is het bestuur voornemens binnen enkele maanden een extra ledenvergadering te beleggen. De exacte datum leggen we vast in de eerstvolgende bestuursvergadering (februari) en communiceren we dan via al onze mediakanalen.

Zoals jullie kunnen lezen staat er weer van alles op de planning voor 2020. We gaan er dan ook met z’n allen een mooi jaar van maken. ‘De kook is nog lang neet op beej VV Baolder’ zoals de KNVB dat zo mooi verwoord.

Bron: Het Bestuur