Koninklijk lintje voor VV Baarlo lid Herman Stevens

27 april 2021 18:00

LenG

Clublid Herman Stevens is de grote eer te beurt gevallen in het kader van de lintjesregen 2021 ook een koninklijke onderscheiding te mogen ontvangen en wel die van Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

En dat is te danken aan de vele verdiensten die hij heeft gehad en nog heeft voor de gemeenschap. Waaronder voor een heel groot deel voor de dorpsgemeenschap. Zoals voor de KBO waarvan hij secretaris is, voor de Jeu de Boules club, Groene Kruis Baarlo en diverse andere maatschappelijke organisaties. Maar in het bijzonder dus ook voor VV Baarlo.

Actieve periode als speler

Herman is nog maar ruim een jaar geleden in het zonnetje gezet vanwege zijn 60e lidmaatschapsjubileum van onze club. Op 16-jarige leeftijd lid geworden van onze vereniging. Speelde in de A-jeugd en vele jaren bij de senioren, waarin hij als middenvelder bij Baarlo 1 in het seizoen 1967-1968 ook kampioen werd in de toenmalige 1e klasse van Afd. Limburg en daarmee promoveerde naar de landelijk 4e klasse van de KNVB. Het hoogtepunt van zijn actieve carrière als voetballer.

Kaderfuncties bij VV Baarlo

Na zijn actieve periode als speler heeft hij diverse kaderfuncties binnen de vereniging uitgeoefend. Zo was hij lid van de Financiële Commissie en Kantinebeheercommissie. Voornamelijk belast met diverse financiële taken, zoals de uitvoering van de dagelijkse kasboekhouding. Tevens was hij ondersteunend en adviserend 2e penningmeester. Decennialang heeft hij ook archiefbeheer gedaan voor VV Baarlo. Zijn rood-zwart hart voor de club klopt nog steeds hevig. Ten alle tijden geïnteresseerd in het wel en wee van de club én – in normale tijden – zeer regelmatig op Sportpark De Meeren te “spotten”. Als supporter bij Baarlo 1, maar ook als belangstellende opa bij wedstrijden van zijn kleinkinderen.

Herman_Stevens.jpg

Herman en naaste familie van harte gefeliciteerd met deze geweldige, dik verdiende koninklijke onderscheiding!

Bron: WG Communicatie