Nabben vol energie na korte rentree

8 januari 2021 11:15

Dennis Stiphout (Journalist bij De Limburger)

Trainer Tim Nabben (41) keerde na twee jaar absentie dit seizoen terug bij VV Baarlo. Door de coronacrisis was het niet de rentree die hij zich gewenst had.

20200108_VIA_artikel_foto_Tim_Nabben.jpg

Tim Nabben (links) bij zijn aanstelling als trainer bij VV Baarlo. Rechts Baarlo-voorzitter Jules Dorssers. (Foto: Len Gielen)

Een leven lang voetbal. Daar zag het er bij Venlonaar Tim Nabben lang naar uit. Na zijn actieve carrière als voetballer, waarin hij onder andere voor Venlosche Boys en de jeugd en het tweede elftal van VVV uitkwam, ging hij direct verder als trainer. Eerst bij de jeugd van Venlosche Boys, daarna drie jaar bij Belfeldia en drie jaar bij HBSV. Aan het einde van het voetbaljaar 2017-2018 wilden zowel spelers als het bestuur van de Hout-Blerickse voetbalclub verder met Nabben, maar de oefenmeester kreeg een niet te weigeren aanbod van zijn werkgever De Beer Verf en besloot zodoende te vertrekken. „Het was goed om er even tussenuit te zijn”, blikt Nabben terug. „Ik heb een gezin met twee jonge kinderen en heb daar veel tijd in kunnen steken. Als je een club traint, steek je daar toch veel tijd en energie in.”

En toch, toen de werkzaamheden het weer toelieten om een club te gaan trainen, kon Nabben het niet laten. „Baarlo was één van de clubs die ik graag wilde trainen. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat ik dit seizoen weer zou beginnen. Ik moest immers nog enkele licentiepunten halen. Door corona had ik echter genoeg tijd om die nu te halen, waardoor ik dit seizoen een club kon trainen.” Nabben had net zijn draai gevonden bij Baarlo, toen bleek dat zijn rentree voorlopig slechts van korte duur is. „Het is ontzettend jammer. Het was erg fijn om weer contact te hebben met een groep spelers. In het begin konden we nog wel doortrainen, maar toen we in groepjes van twee moesten trainen, zijn we ermee gestopt. Ik heb er nog steeds heel veel zin in. Het kan voor mij niet snel genoeg weer beginnen.”

De oefenmeester, momenteel actief in de functie van salesmedewerker bij zijn werkgever, gaat ervan uit dat zijn verblijf bij Baarlo niet tot één seizoen beperkt blijft.„De periode van twee, drie maanden die ik er nu heb gezeten, is eigenlijk te kort om te zeggen: ‘We stoppen ermee.’ We hebben er wel al over gesproken en vanuit mijn kant is er zeker de intentie om door te gaan.”

Zo gaat het voetballeven van Nabben onverminderd voort. Op die twee jaar na dan.

Bron: Artikel in VIA , editie Venlo - De Limburger d.d. 1-8-2021