Wim Rijs nieuwe hoofdtrainer bij VV Baarlo vanaf seizoen 2024-2025

23 februari 2024 18:15

Het bestuur heeft, met dank aan de inspanningen van de Technische Commissie, een opvolger gevonden voor de na afloop van de huidige competitie naar Venlosche Boys vertrekkende Tim Nabben. Het is de in Swolgen woonachtige Wim Rijs (61 jaar) geworden, momenteel nog hoofdcoach bij Sporting ST (Swolgen/Tienray). Als trainer-coach heeft hij in de afgelopen 2,5 decennia gewerkt met zowel junioren- als seniorenteams. De inmiddels in het trainersvak dus ervaren Swolgenaar gaat vanaf het nieuwe seizoen 2024-2025 de selectiegroep van VV Baarlo als hoofdcoach onder zijn hoede nemen.

Sportieve loopbaan

In zijn actieve periode als speler heeft Wim Rijs in zijn geboorteplaats Sevenum vele jaren bij Sparta’18 in het 1e team gespeeld. Zijn trainerscarrière startte hij in 1999 bij IVO, destijds 3e klasser, waar hij 2 seizoenen als hoofdcoach in dienst was. In de jaren daarna was hij o.a. ook trainer-coach van jeugdteams (JO19) bij Wittenhorst en Venray, spelend in de landelijke 3e divisie. Het laatste decennia vooral weer als hoofdcoach bij o.a. Resia’42, SV Melderslo en VV Kessel. Successen beleefde hij met Wittenhorst JO19 en Resia’42. Momenteel heeft hij Sporting ST onder zijn hoede, de club uit zijn woonplaats. Sporting ST gaat echter fuseren met SVEB uit het naburige Broekhuizenvorst. De besturen van beide clubs  kiezen nu voor de fusieclub voor een meer "neutrale" trainer van buitenaf. Reden voor Wim Rijs om op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.

Nieuwe uitdaging
Die heeft hij dus gevonden bij VV Baarlo. Inmiddels heeft Wim Rijs ook al kennis gemaakt met een afvaardiging van de huidige selectiegroep en dat is van beide kanten goed bevallen. Het bestuur en Wim hebben dan ook het volste vertrouwen in de toekomstige samenwerking. Zaterdag 24 februari werd die samenwerking officieel bezegeld met het tekenen van het contract, dat hem in ieder geval voor het komende seizoen (met optie op verlenging) bindt aan onze vereniging.

Het bestuur wenst Wim Rijs veel (werk- en voetbal)plezier alsmede veel succes toe straks tijdens zijn werkzaamheden als hoofdtrainer bij VV Baarlo.
20250224_Wim_Rijs_hoofdtrainer.jpgOndertekening contract door nieuwe hoofdtrainer Wim Rijs (rechts)
met naast hem Rudy Maas (namens Bestuurslid/ voorzitter Technische Commissie)

20250224_Wim_Rijs_hoofdtrainer_LGI-4.jpg
Penningmeester Sander Bongers bezegelt met handdruk