In Arnhem weten ze nu wie VV Baarlo is

27 januari 2024 8:30

Het is inmiddels een traditie geworden, het selectie-uitje tijdens de winterstop van de mannen- en vrouwenselectie. Dit keer ging de reis niet naar Zuid-Limburg, maar was Arnhem (Elden) de plaats van bestemming. VV Eldenia was de tegenstander voor de 4 teams. Naast de oefenwedstrijden staat deze dag in het teken van verbinding en gezelligheid. En we kunnen zeggen dat het weer een uiterst nuttige en vooral gezellige dag werd. In Arnhem weten ze nu wie VV Baarlo is.

Om 9.30 uur verzamelden spelers, staf en supporters zich in De Meeren voor een ontbijt. De organisatie van deze dag (Niek, René, Renzo, Hanna, Isa, Marit) hadden samen met Pascal Bours een eenvoudig ontbijtbuffet voorbereid. Er moest even tempo gemaakt worden, want om 10.00 uur kwamen de 2 bussen van Maasdal waarna om 10.15 uur de reis naar Arnhem ingezet kon worden. Op de heenreis werden lootjes verkocht voor de altijd hilarische tombola op de terugreis. De heenreis verliep voorspoedig, volgens planning arriveerden de teams om 11.30 uur in Arnhem.

Mannen2 en Vrouwen2 zochten direct het kleedlokaal op, want de eerste wedstrijden begonnen om 12.15 uur. Vrouwen1 nam vandaag vooral de gezelligheid heel serieus, een aantal speelsters liep gelijk naar de bar om even een biertje te bestellen. Waarschijnlijk om de zenuwen even voor de wedstrijd die nog moest komen weg te spoelen. Een andere reden hadden de trainers er niet voor. Maar de tap ging pas om 13.00 uur open, dus dat was even een teleurstelling. Niek was het daar niet mee eens en ging even het gesprek aan met het personeel bij Eldenia. Geen idee wat Niek had beloofd, maar de tap ging open zodat Vrouwen1 (inclusief trainer René) en een aantal supporters al konden genieten van het eerste gerstenatje. Het personeel had toen nog geen idee wat ze konden verwachten, maar ze straalden al veel plezier uit.

De oefenwedstrijden verliepen voor Mannen2 en Vrouwen2 heel positief. Beide teams wisten hun wedstrijd te winnen en stapten met een goed gevoel van het veld. Even douchen en snel de kantine in. Mannen1 en Vrouwen1 hadden minder succes en moesten een royale nederlaag incasseren. Was dat biertje vooraf aan de wedstrijd dan toch niet zo'n goed idee? Niemand die zich er druk om maakte, iedereen was al blij dat er een wedstrijd gespeeld kon worden op de kunstgrasvelden van VV Eldenia, want de weersomstandigheden zorgden ervoor dat er op de grasvelden in De Meeren weinig gespeeld en getraind kon worden.

En toen kon de chaos beginnen! Het bar- en keukenpersoneel werd steeds aangevuld met vrijwilligers die even bij moesten springen, want de pitchers en de friet was niet aan te slepen. Bij een aantal vrijwilligers achter de bar zag je lichte paniek, maar er waren gelukkig voldoende mensen die de rust bewaarden en alles onder controle hielden. Op een gegeven moment waren de pitchers op, dus kon er alleen een 'refill' gedaan worden als een lege pitcher mee naar de bar werd genomen.

De mannen en vrouwen van VV Eldenia hadden op een gegeven moment ook wel zin in een feestje en mengden zich tussen alles wat VV Baarlo was. De microfoon werd erbij gehaald en spelers en speelsters van beide verenigingen lieten even hun zangtalenten horen. Het werden een paar uiterst gezellige uren in de kantine van VV Eldenia. De penningmeester kijkt nu nog steeds met een grote grijns terug op deze dag.

'Time flies when you have fun', om 19.00 uur was het tijd om weer richting bus te gaan voor de terugreis naar De Meeren. Met een aantal plaspauzes en de geweldige tombola vloog de tijd om alsof die er niet was. Na ruim een uur arriveerde de teams weer in De Meeren en werd er in de kantine nog een klein feestje gebouwd. Niet iedereen kon daar bij zijn wegens verplichtingen door Vastelaovesactiviteiten, maar de 'die-hards' wisten het toch nog te rekken tot na middernacht. Met een voldaan gevoel werd de kantine in De Meeren gesloten en kijken we terug op weer een fantastische dag. Een groot compliment aan de beide selecties is dan ook zeker op zijn plaats. Er zijn weinig clubs in Nederland die met hun mannen- en vrouwenselectie samen op pad gaan voor oefenwedstrijden en de kantine vervolgens 'overnemen'. In Arnhem weten ze in ieder geval wel wie VV Baarlo is. Sjapoo!

Rest ons de organisatie en alle vrijwilligers van deze dag te bedanken voor al hun inzet. En zeker ook een dankwoord voor de beide fotografen Len Gielen en Jan Smits, die er weer voor gezorgd hebben dat we nog lang kunnen nagenieten van deze dag.

Voor volgend seizoen staat de datum al vast, zaterdag 11 januari. De club die bezocht gaat worden nog niet. Elk jaar wordt een andere club uitgezocht. Zorg dat je er dan bij bent!

Bekijk de foto's en geniet nog na

Bron: WG Communicatie