Baarlo-meiden MO17 wederom op bezoek bij ouderen in De Weem

5 januari 2024 15:30

Net vóór de Kerstdagen, donderdag 21 december jl., vond er een zoveelste gezellig en geslaagd samenzijn plaats tussen de jeugdige speelsters (en begeleiders) van team MO17 en de ouderen van De Weem. Dit in het kader van verbondenheid zoeken tussen oud en jong! Tijdens het samenzijn staat er ook altijd een activiteit op het programma om dit te stimuleren. Ditmaal in de vorm van een quiz, waarin kennis en weetjes over het Baarlo van nu en vroeger centraal stonden met de nodige hilariteit en heel veel gedeeld plezier als extra bonus.

Wat zijn de ingrediënten van èchte Baolderse kook? En waarom waren er in 1987 zo’n 32.000 mensen op sportpark ‘De Berckt’? Zomaar wat vragen uit de quiz, waarbij teams bestaande uit speelsters van MO17 en bewoners van De Weem konden laten zien hoeveel ze wisten over Baarlo.

Overdracht initiatief
Na jarenlang het gezicht te zijn geweest van deze bijzondere bijeenkomsten heeft Maurice Graeff het organisatorische stokje overgedragen aan VV Baarlo. Daar wordt het initiatief dat 8 jaar geleden gestart is vanuit de stichting KERNgezond voortgezet. Een grotendeels nieuw MO17 team stelde zich enthousiast voor aan de bewoners waarna er op het scherpst van de snede gestreden werd om de titel ‘Baarlo kenner’.

20231205_MO17-bezoek-ouderen-De-Weem_03.jpg

20231221_MO17-bezoek-ouderen-De_Weem_01.png