Meiden MO17-1 officieus kampioen

20 december 2023 16:45

Onze meiden van MO17-1 zijn als 2e geëindigd in de competitie in fase 2 van het lopend seizoen. De laatste wedstrijd wordt niet meer gespeeld omdat de tegenstander niet meer wil voetballen. Met 1 punt achterstand en een wedstrijd minder zijn onze meiden op basis van de minste verliespunten toch kampioen! Proficiat, dik verdiend en succes in de 1e klasse.

Fasevoetbal bij de jeugd, een goed idee of toch niet? Een aantal meiden van onze club zegt van niet, want voor het 2e jaar op rij wordt hen een officieel kamioenschap ontnomen. Vorig jaar overkwam dit onze MO15-1. Nu, in fase 2 van het lopend seizoen de MO17-1, met veel meiden die vorig seizoen in de MO15-1 speelden.

Wat is er aan de hand vragen jullie je dan misschien af. Op de ranglijst staat MO17-1 op een 2e plek, 1 punt minder dan de nummer 1, maar wel een wedstrijd minder gespeeld. Omdat de tegenstander van de openstaande wedstrijd niet meer wilde spelen, krijgt MO17-1 dus niet meer de kans om 1e te worden. En dat overkwam MO15-1 vorig seizoen ook al. Dit zien we vaker bij de jeugd in het fasevoetbal, misschien toch een punt van aandacht voor de KNVB.

Voor ons is er reden genoeg om de meiden van MO17-1 tot kampioen te kronen, ze hebben het meer dan verdiend! Een mooie prestatie met hopelijk promotie naar de 1e klasse als gevolg! Meiden, proficiat met het kampioenschap!

Wil jij onze meiden nu komen versterken? Of wil je eens komen trainen met de meiden? Meld je via [email protected]. Of je nu al vaker gevoetbald hebt of niet, iedereen is van harte welkom!

1200x628_Facebook_MO17-1.png