Klasse-indeling Baarlo 1 bekend

9 juli 2023 13:00

De KNVB heeft de nieuwe competitie-indelingen van standaardteams voor het seizoen 2023-2024 bekend gemaakt. Voor Baarlo 1 heeft de bond gezorgd voor een (onaangename) verrassing die niemand bij de club heeft zien aankomen. In plaats van indeling in de vertrouwde 3e klasse C, waar Baarlo zich in thuis voelt, zijn de roodzwarten nu ingedeeld in de 3e klasse B met teams uit Zuid- en Midden-Limburg en Zuid-Oost Brabant. Dat betekent flink gemis aan aantrekkelijke (streek)derby's en véél meer reiskilometers voor team en supporters. Én naar verwachting financieel gezien meer (reis)kosten en minder omzet in het clublokaal. Een domper vooraf aan de competitiestart op 24 september.

Baarlo had zich vooral weer verheugd op de gemeentederby's tegen aartsrivaal MVC'19 en Panningen alsmede tegen ploegen als Sparta'18, SV Blerick , FCV Venlo enz. enz. Ten opzichte van vorig seizoen is dit eigenlijk alleen nog maar de "Maasderby" tegen Sportclub Irene en treft de ploeg ook nog Merefeldia Nederweert en MMC Weert als bekende tegenstanders van de afgelopen seizoenen. Ook promovendus SV Budel was in eerdere seizoenen een competitietegenstander. De overige ploegen zijn allen onbekende tegenstanders voor de roodzwarten en moeilijk in te schatten qua sterkte.

Voetbalbenen_bal.JPG

Klasse-indeling 3e klasse B
Seizoen 2023 - 2024

Baarlo