John Panhuijsen na 13 jaar weer terug in De Meeren

12 juni 2023 11:30

Misschien ken je hem wel, want hij heeft al meerdere malen het nationale nieuws gehaald. John Panhuijsen uit Amsterdam. De man die in 1984 aan een missie begon, elke amateurvereniging in Nederland minimaal 1 keer bezoeken. Gisteren besloot John naar Baarlo af te reizen om de nacompetitiewedstrijd Belfeldia - Slekker Boys te bekijken (2 - 0 voor Belfeldia). Een terugkeer in De Meeren na 13 jaar!

Eerste bezoek in 2010

In het seizoen 2009-2010, waarin VV Baarlo de titel pakte in de 3e klasse en voor het eerst in de historie promoveerde naar de 2e klasse, bezocht John de wedstrijd VV Baarlo - DESM. Gisteren keerde John dus terug naar Baarlo. Hij was in de ochtend vroeg vertrokken vanuit Amsterdam. Met de trein naar Roermond, daarna de bus naar Baarlo om vervolgens nog 20 minuten naar sportpark De Meeren te wandelen. Daar aangekomen werd kantinebeheerder Paul Thijssen verrast met het vroege bezoek van John, want hij was al voor het middaguur aanwezig. John werd voorzien van een drankje en later vertelde hij vol trots aan het kantinepersoneel dat hij al eens in Baarlo was geweest. Hij had zelfs het wedstrijdbulletin van 2010 meegenomen als bewijs. Namens het bestuur werd John een vaantje aangeboden, waar hij ontzettend blij mee was want John is een echte verzamelaar van gadgets van alle amateurverenigingen in Nederland.

Een missie

In 1984 besloot John om elke zaterdag en zondag naar een amateurwedstrijd te gaan kijken. Altijd met het openbaar vervoer en soms wandelend als hij een amateurclub in Amsterdam bezocht. Hij gaf aan dat het inmiddels wel een beetje een uit de hand gelopen hobby is geworden. Waar de teller precies op staat weten we niet, maar John heeft in bijna 40 jaar tijd rond de 80% van alle voetbalverenigingen wel bezocht. Nog 20% te gaan dus. Of John uiteindelijk alle verenigingen weet te bezoeken weet hij zelf ook nog niet, maar het is geen 'must' voor hem. Zolang John gezond is en nog goed ter been kun je hem op zaterdag of zondag zomaar op je eigen sportpark verwachten.

Komt John nog eens naar Baarlo?

Helaas kon John de wedstrijd niet helemaal bekijken, want hij had nog een lange terugreis voor de boeg. Maar wij hopen John nog eens terug te zien op sportpark De Meeren. Hij heeft mogelijk 2027 in zijn agenda staan, want John had in de gaten dat VV Baarlo dan 100 jaar bestaat. Wie weet verrast John ons dan weer met een bezoekje, wij zorgen natuurlijk weer voor een drankje en nieuw presentje van de club. John, tot over 4 jaar!

JohnPanhuijsen.png