Uit de bestuurskamer, 10-01-2023

15 januari 2023 11:15

De rubriek ‘Uit de bestuurskamer’ is terug. Door omstandigheden hebben we in 2022 slechts 1 keer een teruggekoppeling gegeven na een bestuursvergadering. Daar hebben we vragen over gekregen. Daarom hebben we ons als bestuur weer verplicht om na elke bestuursvergadering een terugkoppeling te geven. Hierbij de eerste rubriek van 2023.

Kantinebezetting

De bezetting van het personeel voor onze kantine is nog steeds een aandachtspunt. Door het uithelpen van de seniorenteams op zondagen en de ‘Bak mee in De Meeren’ campagne voor de zaterdagen ziet het ernaar uit dat de bezetting voor de rest van het seizoen ingevuld kan worden. Maar we zijn nog steeds op zoek naar medewerkers voor de kantine. Daarom doen we nogmaals een oproep aan iedereen, meld je bij het bestuur als jij of jouw teamgenoten kantinedienst willen draaien tegen een vergoeding. Stuur een mail naar [email protected].

Visie en beleid

In de eerste helft van het seizoen hebben we vaker de vraag gekregen van trainers/ouders welk beleid we als club hebben, vooral bij de jeugd. Op dit moment staat daar niet veel over op papier. De voorzitters van de Technische commissie, Seniorencommissie en Jeugdcommissie (TC/SC/JC) hebben nu het initiatief genomen om de zogeheten visie/ambitie voor de jeugd en de senioren op papier te zetten. De start is gemaakt voor de meiden en de vrouwen, het uitgangsdocument wordt nu met een aantal stakeholders besproken. Vervolgens wordt een visie voor de jongens en de heren geschreven. Als de visie is vastgelegd gaat de TC, in samenwerking met de JC en de SC, aan de slag om het beleid van de club op papier te zetten. Mogelijk gaan we hierbij ondersteund worden door een externe partij, daar zijn al gesprekken over geweest. We streven ernaar om aan het begin van volgend seizoen onze visie en beleid vastgelegd te hebben, zodat we daar bij vragen naar kunnen verwijzen. Wil jij hier ook een steentje aan bijdragen, heel graag! Stuur een mail naar de Technische Commissie, [email protected].

Samenwerking met Fortuna Sittard

In december zijn we benaderd door Fortuna Sittard. Edward en René hebben een gesprek gehad en de collega-bestuursleden geadviseerd om de samenwerking aan te gaan. Begin januari zijn we vervolgens uitgenodigd om de samenwerking vast te leggen. Op woensdag 25 januari gaat een afvaardiging van het bestuur naar Sittard voor een uitgebreide kennismaking met een aantal andere verenigingen uit Limburg, tijdens de wedstrijd Fortuna Sittard – Heerenveen. De samenwerking wordt die avond door Fortuna Sittard nader toegelicht en officieel beklonken. Wij zien met veel interesse uit naar deze samenwerking.

Vernieuwing keuken

Zoals jullie mogelijk in de wandelgangen al hebben gehoord, dit jaar wordt de keuken in De Meeren vernieuwd. Er zijn een aantal offertes opgevraagd waar binnenkort een keuze uit wordt gemaakt. Er wordt een extra ledenvergadering belegd waarvoor, zodra de datum vaststaat, per e-mail een uitnodiging wordt verstuurd aan alle leden. We moeten als bestuur officieel goedkeuring vragen voor deze investering.

‘Upgrade’ bestuurskamer en jeugdhonk

Eind 2022 hebben we in het jeugdhonk en boven bij de garderobe een aantal kasten laten maken door Bien Driessen, speelster van de vrouwenselectie. Op dit moment zijn we bezig met een ‘upgrade’ van de bestuurskamer en het jeugdhonk, met hulp van de WG Accommodatiebeheer. Denk hierbij aan schilderwerk, muurbekleding en deels nieuw meubilair. Geen grote investeringen, maar beide ruimtes waren gedateerd en mochten wel eens vernieuwd worden. Dan kunnen we ook weer met een goed gevoel gasten ontvangen in de bestuurskamer en het jeugdhonk kan weer ingezet worden voor teambesprekingen.

Nieuwe bestuursleden

We zijn druk bezig met de zoektocht naar nieuwe bestuursleden, om de functies van Voorzitter en Voorzitter TC in te vullen. Heb jij interesse of weet jij goeie kandidaten, laat het ons weten via [email protected].

Etentje Werkgroepen en Commissies

De afgelopen 6 jaar hebben we met z’n allen hard gewerkt binnen ‘het nieuwe bestuur’. Als bestuur zijn we trots op de bereikte resultaten en waar we nu staan als vereniging. Daarom hebben we de Werkgroepen en de Commissies die ons daarbij al jaren ondersteunen uitgenodigd voor een etentje, op donderdag 19 januari. Tijdens het etentje staan we stil bij de resultaten die we hebben bereikt en willen we naar de toekomst kijken. Daar hebben we weer de nodige hulp van de Werkgroepen en Commissies voor nodig. Want we willen verder met VV Baarlo!

30+/35+ voetbal

Vanaf het seizoen 2023-2024 starten we met 30+ voetbal bij de vrouwen en 35+ voetbal bij de heren. Wil je daar mee over weten? Stuur een mail naar de Senioren Commissie, [email protected].

Voor de agenda

• 20 januari, 18.30-21.00 uur: Kampioensreceptie JO15-1 en MO17-1
  • 27 januari, 21.30-23.30 uur: Koppelquiz onder leiding van Maurice Graef
  • 28 februari 19.30-21.00: KNVB Bijeenkomst damesvoetbal
  • 14 februari, 18.30-21.00 uur: Jeugd Vastelaovend ‘Carnaval @ De Meeren’
  • 25 maart: Vrijwilligersdag/avond
  • 22 april: Vriendenvan VV Baarlo dag
  • 19 mei: Seizoensafsluiting jeugd
  • 20 mei: Sponsordag
  • 21 mei: Seizoensafsluiting senioren

Heb jij zaken die je aan het bestuur voor wil leggen om tijdens een bestuursvergadering te bespreken? Stuur een mail naar [email protected]. We geven je altijd een terugkoppeling wanneer je vraag besproken is.

Bron: Bestuur