IN MEMORIAM: Faan Bol, oudste lid VV Baarlo overleden

17 september 2022 14:15

Met droefheid hebben wij kennis genomen van het op 88-jarige leeftijd overlijden van Stefan “Faan” Bol. Ons oudste lid en tevens lid met de meeste lidmaatschapsjaren. Faan werd op 3 december 1946 lid van de vereniging. In januari jl. nog bracht een delegatie van het bestuur een bezoekje aan Faan in het verzorgingstehuis waar hij verbleef. Dit vanwege diens 75-jarige lidmaatschapsjubileum, hetgeen tevens een absolute primeur was voor de club!

2017-0107_Faan_Bol_70jr_Lid_VVBaarlo.jpg

Op zijn 13e verjaardag meldde hij zich aan als speler bij de jeugd, destijds de jongste categorie in de vereniging. Na de jeugdvoetbaljaren was hij ook bij de senioren nog actief. Destijds speelde Baarloos standaardteam voornamelijk in de provinciale 1e klasse van de (niet meer bestaande) afdeling Limburg, enigszins vergelijkbaar met de huidige 5e klasse.

Hardlopen was zijn andere passie naast voetbal. Daarmee was hij regionaal ook redelijk succesvol en dat hardlopen bleef hij doen tot ver na zijn pensionering totdat de gezondheid het niet meer toeliet. De kennis die hij bij beide sporten op deed heeft hij ook diverse jaren lang als jeugdtrainer en assistent-trainer bij onze club toegepast in trainingen van zowel junioren als senioren.

In de dorpsgemeenschap was Faan echter tot aan zijn pensionering vooral ook bekend vanwege zijn beroep als postbode. Hij was een vriendelijke, aimabel en toegewijd mens, altijd in voor een – belangstellend - praatje met eenieder zonder aanziens des persoons. VV Baarlo heeft hij altijd een warm hart toegedragen en dat heeft hij ook laten blijken door tot op de dag van overlijden lid te blijven.

Zo blijft Faan Bol ook voor altijd in onze herinnering!

We wensen zijn kinderen, kleinkinderen en verdere familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Foto boven: Faan Bol bij de huldiging vanwege het 70-jarige lidmaatschapsjubileum (op de Nieuwjaarsborrel in januari 2017).

Overlijdensadvertentie Dagblad De Limburger 15-09-2022:
2022-015_Overlijdensadvertentie_Faan_Bol.jpg