Freek Timmermans nieuwe trainer VV Baarlo 2

21 juni 2022 9:30

Zoals inmiddels wel bekend neemt René Janssen na 8 jaar afscheid als trainer van VV Baarlo 2. Inmiddels is de opvolger bekend, Freek Timmermans, die afgelopen seizoenen actief was als trainer bij de jeugd. We zijn zeer verheugd Freek nu als nieuwe trainer van ons heren reserveteam voor te stellen, wij wensen hem alvast heel veel succes het komend seizoen.

Met Freek Timmermans als nieuwe trainer van VV Baarlo 2 hebben we het trainerschap bij ons heren reserveteam binnen de club weten te houden. Een grote wens van zowel de Technische Commissie als Senioren Commissie. Freek is de afgelopen jaren niet onverdienstelijk trainer geweest bij de jeugd. Afgelopen seizoen als trainer van JO17-1.

Freek is voor de selectie ook geen onbekende. In de beginjaren onder René Janssen maakte Freek deel uit van de selectie als keeper. Freek kent de meeste huidige selectiespelers goed en weet ook welke jeugd er de komende jaren door gaat stromen naar de selectie.

Voor de komende jaren heef Freek voor zichzelf ook een plan uitgestippeld. Een trainerscursus staat op de planning. In de toekomst hoopt Freek de stap te kunnen zetten als hoofdtrainer bij een amateurclub, maar voor nu gaat Freek zich volledig concentreren op zijn functie bij de selectie van VV Baarlo.

"Na 8 jaar werd het tijd om afscheid te nemen als trainer van Baarlo 2. Ik kijk terug op een prachtige periode bij de selectie van VV Baarlo. Niet wetende waaraan ik begon was het 1e jaar wel een heel bijzonder jaar. Maar liefst 67 spelers heb ik op de spelerslijst gezet tijdens competitiewedstrijden. Als ik de bekerwedstrijden en vriendschappelijke wedstrijden meetel zelfs 75. In dat jaar werden we na een eindsprint uiteindelijk nog 7e. De jaren erna werden we weer 7e, 5e 2e en in het 5e jaar wisten we het kampioenschap in de 3e klasse te veroveren. Een absoluut hoogtepunt natuurlijk. Vervolgens een sterke start in de 2e klasse maar toen brak de corona periode aan. Afgelopen seizoen in weer een bijzondere competitie met veel uitgestelde wedstrijden uiteindelijk 6e geworden, een prima prestatie. Hopelijk blijft VV Baarlo 2 de komende jaren een stabiele 2e klasse, een erg leuk niveau.

Ik wil in ieder geval via deze weg nogmaals iedereen bedanken voor de mooie jaren. We hebben vooral veel gelachen en ons sportief goed ontwikkeld. Daar kunnen we met z'n allen alleen maar positief op terugkijken. Ik kom komend seizoen zeker regelmatig kijken, helemaal loslaten gaat nog wel eventjes duren, hahaha. En ik wens Freek alvast heel veel succes, maar ik twijfel er niet aan dat dit helemaal goed gaat komen. Nogmaals dank allemaal en ik zie jullie wel langs de lijn." Aldus René Janssen, die verder niet van het toneel verdwijnt vanwege zijn andere functies binnen de club.

Wij wensen Freek heel veel succes komend seizoen!

Op de foto van links naar rechts: René Janssen, Freek Timmermans en voorzitter Jules Dorssers

Facebook_freek_timmermans.png