Afhandeling VOG - aanvragen vrijwilligers

11 februari 2022 10:15

Graag delen we met jullie de actuele status van het aanvragen van de vrijwilliger-VOG’s. Inmiddels hebben we ongeveer 80 VOG’s binnen en zijn we in afwachting van nog een paar VOG's. We rekenen erop dat de laatste VOG’s de komende weken binnenvallen.

Vorig jaar heeft het bestuur besloten dat iedereen die zich bezighoudt met minderjarigen binnen de club een VOG moet aanleveren. Vervolgens is er contact gezocht met het NOC-NSF, omdat zij een draaiboek hebben waarmee het mogelijk is gratis VOG’s aan te vragen. Dit draaiboek hebben we doorlopen en daarna hebben de betreffende vrijwilligers een verzoek gekregen om gratis de VOG aan te vragen. Een oproep waarvan het belang duidelijk werd ingezien en die dan ook loyaal is opgevolgd.

We willen iedereen bedanken voor het tijdig aanvragen en inleveren van de VOG’s. De VOG draagt immers bij aan de integrale veiligheid binnen onze vereniging.