VV Baarlo MO19-1 kampioen voorjaar 2022

Na een bijzonder verloop van de competitie heeft MO19-1 uiteindelijk toch nog het kampioenschap weten binnen te halen. Dik verdiend, met 3 punten voorsprong op Marvilde en een doelsaldo van +62. Met dank aan Berghem Sport, die hun sportieve plicht nakwamen en afreisden naar Baarlo voor de laatste wedstrijd. Triest dat de tegenstander hiervoor bedankt moet worden, maar in deze competitie was niks meer een zekerheid. Diverse wedstrijden werden uitgesteld en uitgesteld. Uiteindelijk trokken 2 teams zich terug uit de competitie waardoor naast concurrent Marvilde ook WSC Waalwijk nog kans had op het kampioenschap. WSC verspeelde deze kans door overwacht gelijk te spelen tegen Rhode. Dat was voor hen waarschijnlijk de belangrijkste reden om niet meer naar Baarlo te komen. Hierdoor konden de meiden van MO19-1 pas in de laatste wedstrijd tegen Berghem Sport kampioen worden. Met een overtuigende 4-0 overwinning werd het 2e kampioenschap van het seizoen gepakt. Dat werd vooral door een aantal ouders nog tot in de late avond gevierd.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er samen met de tegenstander geluncht op sportpark De Meeren. Verbroedering zoals dat wel wat vaker getoond mag worden in het jeugdvoetbal. Ook Berghem Sport had last gehad van uitgestelde wedstrijden en wilde de laatste wedstrijd graag spelen om het seizoen waardig af te sluiten. De meiden uit Berghem gaven het Baarlo dan ook niet cadeau. Baarlo was de gehele wedstrijd de betere ploeg en creëerde ook kansen, maar Berghem toonde zich een stugge tegenstander en hield redelijk stand. Na ruim 20 minuten werd het toch 1-0 uit een corner, die door Meggie werd binnengekopt. Het 2e doelpunt viel andermaal uit een corner, ditmaal was het Danique die de bal binnentike, 2-0. Topscoorster Shalysa maakte het 3e doelpunt en bracht haar totaal aan competitiedoelpunten dit seizoen op 36! Vlak voor rust bracht Fleur Smedts de stand op 4-0 uit een prachtig opgezette aanval en was de wedstrijd natuurlijk gespeeld.

De 2e helft lag het tempo een stuk lager. Baarlo kreeg nog wel de nodige kansen maar het lukte niet meer te scoren. Maar voor de 1e keer in de competitie dit seizoen kregen de meiden van MO19-1 geen doelpunt tegen. Dat was de ploeg ook wel wat waard. De 4-0 overwinning was dik verdien en daarmee legde Baarlo beslag op het 2e kampioenschap van het seizoen. Een puike prestatie op het één na hoogste niveau voor MO19.

Na afloop van de wedstrijd kwam Maurice Voestermans namens de KNVB de meiden van Baarlo en Berghem Sport nog even een hart onder de riem steken. De trainers van Baarlo hadden het bizar verlopen seizoen gemeld bij de KNVB en dat was dus niet voor niets geweest. Maurice gaf aan dat het wel was binnengekomen bij de KNVB en dat er serieus gekeken gaat worden hoe in de toekomst een dergelijk verloop van een competitie voorkomen kan worden. Want voetballen in competitieverband brengt verplichtingen met zich mee. We hopen dan ook dat het geen trend gaat worden, want de meiden en trainers van VV Baarlo MO19-1 hebben veel teleurstellingen moeten doorstaan de 2e seizoenshelft. Namens VV Baarlo willen we Maurice dan ook bedanken voor zijn bezoek en zijn bemoedigende woorden.

Voor MO19-1 werd het daarna tijd voor een feestje. De champagne vloeide rijkelijk. Het seizoen werd waardig afgesloten en de voorbereiding op een week Denemarken kan gaan beginnen. Op 30 juni heeft iedereen nog de gelegenheid de meiden te komen feliciteren, want dat is de kampioensreceptie samen met de meiden en jongens van MO15-1 en JO15-1. Hopelijk zien we jullie dan in De Meeren, donderdag 30 juni!

Fotoreportage kampioenswedstrijd