MO17-1 nog niet gewend aan niveau Hoofdklasse

Heksendans 4
4823JX
BREDA

Na 2 verloren wedstrijden en 2 vrije weekenden was iedereen benieuwd of de meiden van MO17-1 al gewend waren aan het hogere niveau van de Hoofdklasse. Helaas moeten we concluderen dat de meiden uit Baarlo nog moeten wennen aan het grote niveauverschil tussen de 1e klasse en de Hoofdklasse. De wedstrijd tegen de meiden uit Boeimeer ging in een voor het publiek zeer aantrekkelijke wedstrijd verloren met 8-4. Dit keer niet geflateerd, wel onnodig, maar dat hadden de meiden uit Baarlo grotendeels aan zichzelf te danken. Vooral in de eerste helft was de instelling ondermaats. En dat werd dus volledig afgestraft. Conclusie na 3 verloren wedstrijden: voetballend kan Baarlo MO17-1 mee op het hogere niveau, maar de wedstrijdinstelling als team moet beter. Aan de trainers de mooie uitdaging om dit bij de meiden tussen de oren te krijgen!

De wedstrijd tegen Boeimeer  was voor de Baarlose meiden een primeur. Nog nooit speelde een team uit Baarlo tegen leeftijdsgenoten van Boeimeer uit Breda. Met ruim 1.000 leden en 3 kunstgrasvelden mag Boeimeer zich tot een grote amateurvereniging rekenen. De jeugd van NAC Breda speelt ook wedstrijden op sportpark Heksenwiel. En sinds 2 jaar is Boemeer gestart met een echte Girls Academy. Na een uur en 20 minuten arriveerden de meiden in Breda en was er nog tijd om even te ontspannen voordat de warming-up gestart werd. Niet iedereen arriveerde op hetzelfde tijdstip in Breda. Maud Huijs was iets later omdat ze in de ochtend theorieles had en net op tijd de wedstrijd nog kon halen. Simone en Lara speelden eerst met hun eigen team MO15-1 en waren ook ietsje later aanwezig om toch nog deel te kunnen nemen aan de warming-up. Simone verving als keepster voor de 2e keer Kim, die nog steeds geveld is door een zware griep. En Lara mocht Pleun vervangen, die de Carnaval ontvluchtte en nog niet terug was van vakantie.

Misschien lag daar de basis van het probleem. Geen wedstrijdbespreking vooraf, niet iedereen die gelijktijdig uit Baarlo kon vertrekken, slechts 1 trainer vandaag. Wie zal het zeggen, feit is dat de warming-up dramatisch was. Alsof er een zomeravondwedstrijd gespeeld moest worden, de meiden uit Baarlo waren met veel dingen bezig, maar niet met de wedstrijd die op het programma stond. De trainer probeerde dit vlak voor de wedstrijd nog even duidelijk te maken, maar tevergeefs. De wedstrijd was nog geen 30 seconde bezig of Baarlo keek al tegen een 1-0 achterstand aan. Toch wisten de Baarlose meiden na een minuut of 6 al op gelijke hoogte te komen, 1-1, doelpunt door Shalysa. Lang kon Baarlo niet genieten, want binnen de minuut nam Boeimeer weer een voorsprong, 2-1. In het vervolg van de 1e helft ging het spel redelijk gelijk op, maar de meiden uit Breda waren veel meer gedreven en speelden met de instelling dat ze vandaag wilden winnen. Boeimeer liep in de eerste helft dan ook verdiend uit naar een 5-1 voorsprong, mede door een te slappe instelling van Baarlo en met een beetje geluk. Maar dat geluk werd afgedwongen op basis van inzet. Vlak voor rust maakte Kelly de ruststand iets draaglijker, 5-2. Met deze stand werd het kleedlokaal opgezocht.

In de rust was iedereen het er wel over eens, de achterstand was terecht maar lag grotendeels aan de instelling. Afgesproken werd dat dit de tweede helft anders zou gaan. En gelukkig werd dat ook realiteit, in de tweede helft zagen we een ander Baarlo. De start van de tweede helft was nog voor Boeimeer, dat na 5 minuten op 6-2 kwam. Vanaf dat moment rechtte Baarlo de rug en kregen we eindelijk een waardig MO17-1 te zien. In de 48e minuut maakte Shalysa haar tweede van de dag, 6-3. En vanaf dat moment zocht Baarlo de aanval en had het makkelijk terug kunnen komen in de wedstrijd. Er werden een aantal grote kansen gemist. Helaas werkte de verder prima leidende scheidsrechter ook even een kwartiertje niet mee. Baarlo werd een strafschop onthouden nadat Lara overduidelijk door de keepster op de rand van de 16 omver gekegeld werd. Een handsbal van Boeimeer werd afgefloten, terwijl Baarlo in kansrijke positie in balbezit bleef. En Lieke werd onterecht afgefloten voor een handsbal, waardoor een 4 tegen 2 situatie in het voordeel van Baarlo teniet werd gedaan. Trainer René was even gefrustreerd en haalde verhaal bij de scheidsrechter, die zijn beslissing ook herstelde en de vrije trap maar aan Baarlo gaf. Hij gaf daarmee zijn fout toe maar uiteindelijk had Baarlo daar niets aan. Toen in de 73e minuut de bal wel op de stip ging in het voordeel van Boeimeer, nadat Maud Huijs de bal onbewust tegen haar arm kreeg, gingen de kopjes bij Baarlo omlaag. De strafschap werd keurig binnengeschoten, 7-3. Uiteindelijk werd het vlak voor tijd 8-3 en was het Fleur die in blessuretijd nog de 8-4 binnenschoot, de strafschop voor Boeimeer was eigenlijk al het einde van de wedstrijd. Een wedstrijd waarin we in de eerste helft een meidenteam uit Baarlo zagen dat nog moet wennen aan de Hoofdklasse. Maar in de 2e helft zagen we gelukkig een ander elftal. Laten we hopen dat we in een volgende wedstrijd 80 minuten lang kunnen genieten van een gedreven Baarlo MO17-1.

En die kans krijgen de meiden komende zaterdag, als de thuiswedstrijd tegen de Zuid-Limburgse meiden van SJO ESB '19 MO17-1 op het programma staat. SJO ESB is samenwerkingsverband tussen de jeugdafdelingen van de voetbalclubs SV Zwart-Wit'19 uit Eys, SV Simpelveld en Sportclub'25 uit Bocholtz. Met 4 punten uit 2 wedstrijden kennen de meiden uit Zuid-Limburg een prima start, Baarlo MO17-1 is dus gewaarschuwd. Er zal vanag minuut 1 alles gegeven moeten worden om tot een goed resultaat te komen. De wedstrijd op Sportpark De Meeren start om 13.00 uur, we hopen natuurlijk op een groot aantal supporters. Want saai wordt het vast en zeker niet!

Tot zaterdag 4 maart, 13.00 uur, Sportpark De Meeren in Baarlo