Meiden MO7-1 tonen karakter

Dyonne IJzermans (intikker)

26 september 2020 14:00

Onbekend

Na de teleurstellende competitiestart tegen Achates, stond afgelopen zaterdag de 2e wedstrijd op het programma tegen een fysiek sterke tegenstander, Boekel Sport. De trainers waren vooraf duidelijk, er is een verschil tussen inzet en de wil om te winnen. Je kunt voetballend wel beter zijn, dat wil niet zeggen dat je dan wedstrijden wint. Om wedstrijden te winnen moet je soms iets extra geven. Met deze boodschap werden de meiden van MO17-1 het veld ingestuurd.

En de meiden van Baarlo hadden deze informatie goed opgenomen, vanaf de 1e minuut werd Boekel Sport op eigen helft gedrukt en de uitploeg kwam er in zijn geheel niet aan te pas. Helaas gingen de meiden van Baarlo slordig om met de nodige kansen, anders had het na 10 minuten al 3-0 gestaan. Het 1e doelpunt viel pas in de 20ste minuut, toen Meggie een corner van Lieke wist te verzilveren. Afgezien van een paar terugspeelballen werd keepster Kim niet echt op de proef gesteld. Pas na een half uur, toen Boekel Sport een paar omzettingen in het veld deed, leek Baarlo even de grip op de wedstrijd te verliezen. Maar dat kwam ook vooral omdat de concentratie van de meiden verslapte. Door matig uitverdedigen kreeg Boekel Sport een aardige kans op de gelijkmaker, met wat geluk werd dat voorkomen. Mede hierdoor bleef de 1-0 voorsprong op het scorebord tot aan de rust.

In de rust waren de trainers duidelijk, verder voetballen zoals de 1e 30 minuten en de wedstrijd kan niet anders dan in winst omgezet worden. Direct vanaf de aftrap werden de meiden uit Boekel wederom naar achteren gedrukt. Baarlo had het betere van het spel en kreeg ook weer de nodige kansen. Lieke en Esmee tilden de stand naar 3-0, volkomen verdient. De tegenstander had weinig in te brengen en probeerde met lange halen van achteren, door een aantal fysiek sterke meiden, nog iets te forceren, maar de verdediging van Baarlo stond goed. Een kwartier voor tijd was het toch Boekel Sport dat via een uitstekende individuele actie van de linksbuiten iets terug wist te doen, 3-1. Verder kwam Boekel niet, het was Baarlo dat 5 minuten voor tijd de voorsprong vergrootte via Dyonne, 4-1. Een dik verdiende overwinnig van een sterk spelend MO17-1.

Een mooie opsteker voor de meiden van MO17-1, na de teleurstelling van vorige week. Een mooie opsteker kijkend naar de wedstrijd van komende week. Dan gaan de meiden op bezoek bij Sparta ’25 uit Beek en Donk, misschien wel de grote favoriet voor de titel. Volgens inside information ook een voetballende ploeg, dus dat kan wel eens een hele leuke wedstrijd gaan worden. In ieder geval hebben de meiden van MO17-1 laten zien dat ze terecht in de 1e klasse staan. Bij een goed resultaat aanstaande zaterdag kunnen ze zelfs meestrijden om de prijzen. We gaan het zien, om 13.00 start de wedstrijd in Beek en Donk. Hopelijk valt het met de blessures van de uitgevallen Fleur en Lieke mee en kan MO17-1 op volle sterkte naar Brabant afreizen. Alvast succes meiden!