Meiden MO17-1 vergeten te voetballen

Sportlaan 5
6369VC
SIMPELVELD

De meiden van MO17-1 beleefden een mooie dag, maar willen wrs niet al te veel terugdenken aan de wedstrijd. Want het was niet de beste wedstrijd van de meiden. Dat doet uiteindelijk niets af aan de prestatie van de tegenstander, want de meiden uit Zuid-Limburg speelden fel, geconcentreerd en met de wil om te winnen. En daar zat het verschil met Baarlo, uiteindelijk valt er dan ook weinig aan te merken op de 7-1 uitslag. Misschien kreeg SJO ESB de doelpunten soms iets te makkelijk, maar de overwinning was dik verdiend.

Maar waarom kijken de meiden dan toch terug op een mooie dag? Vandaag stond weer in het teken van een samenkomst met de ouderen van De Weem. Ondersteund door een grote groep ouderen werd de reis naar Zuid-Limburg gemaakt met de Fortuna Sittard spelersbus. Eerst een lunch, daarna de bus in. In Zuid-Limburg stond de koffie met vlaai klaar voor de ouderen en konden ook de meiden nog genieten van het heerlijke gebak na de wedstrijd. Een uitgebreider verslag van deze dag en een fotoreportage volgt nog.

Over de wedstrijd heeft SJO ESB een keurig verslag geschreven en dat delen we hier vandaag dan ook. En daarmee maakt uw verslaggever zich er een keertje makkelijk vanaf. Simpelweg omdat het verslag een uitstekende verwoording is van de wedstrijd.

"Na het uitstekend spel en de mooie overwinningen de afgelopen 2 weken tegen Schaesberg en Boeimeer was het de vraag of de MO17 meiden vandaag de goede reeks in de hoofdklasse konden doorzetten tegen VV Baarlo.

De ploeg uit noord Limburg was met een bus en grote supportersschare naar Simpelveld afgereisd en had vorig weekend vertrouwen getankt door op het Eastern Open toernooi enkele Deense en Engelse teams te kloppen en de MO17 van ‘t Gooi, de trotse koploper in Divisie 1, op een 0-0 te houden.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op maar geleidelijk wisten de ESB’19 meiden het initiatief naar zich toe te trekken en met mooie acties en prima combinatie voetbal wisten ze naar een 3-0 voorsprong uit te lopen. Aangezien Baarlo echter enkele uitstekende speelsters binnen hun team heeft en het ons ook eerder in het seizoen moeilijk had gemaakt werd tijdens de rust nog eens het belang benadrukt om goed aan de 2e helft te beginnen. Baarlo begon echter vol overgave en met een prima voorzet via rechts werd hun spits vrij voor onze keepster in stelling gebracht om de 3-1 te scoren maar onze keepster Tara dacht daar echter anders over en met een katachtige reflex a la Daphne van Domselaar hield ze haar doel schoon!

Vervolgens kwam het collectief van de ESB’19 meiden niet meer in gevaar en blonken de meiden in alle linies weer uit. Met een mooie 7-1 overwinning wisten de meiden onder luid applaus van hun trouwe fans weer de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Volgende week uit naar Tilburg waar opnieuw zal worden geprobeerd hun plekje in de top 3 te verstevigen!"

De meiden van Baarlo MO17-1 krijgen nu 2 weken rust. Een aantal moet alleen MO15-1 uithelpen komende 2 weken, waarna de competitie op 6 mei hervat wordt, thuis tegen Schaesberg. Het kan nog zijn dat deze wedstrijd naar een andere datum gaat, dat is nog niet bekend. Dus houd het speelschema van MO17-1 in de gaten!