Meiden MO17-1 kunnen koploper geen pijn doen

Eikendijk 19
5171RG
KAATSHEUVEL

Voor de meiden van MO17-1 stond de uitwedstrijd tegen Kaatsheuvel op het programma. Achteraf waren de meiden misschien liever gestopt bij De Efteling waar ze langs kwamen, want voorafgaand aan deze wedstrijd wist iedereen bij MO17-1 dat het een lastige middag zou worden. Keepster Kim is nog herstellende van een virusinfectie en hoopt volgende week eindelijk weer aan te kunnen sluiten bij het team. Aanvoerdster Lieke was niet geheel fit en daarom noodgedwongen tot keepster aangewezen, een taak die ze overigens prima volbracht. En verder waren er nog een aantal niet geheel fitte speelsters, verzoorzaakt door kleine blessures of misschien toch een iets te gezellige vrijdagavond. En dan reis je af naar de koploper, waar alles lekker loopt, iedereen topfit is en het gehele team in een 'flow' zit.

En dat was te merken op het veld. De Baarlose meiden verzetten zich met alles wat in het vermogen lag deze middag, maar dat was niet genoeg. De ploeg uit Kaatsheuvel liet vanaf minuut 1 duidleijk merken dat de punten vandaag in Kaatsheuvel bleven. Organisatorisch had Baarlo het nog redelijk op orde en echt grote kansen kreeg DESK in de beginfase niet. Los van wat 'losse flodders' op doel, die door Lieke vakkundig onschadelijk werden gemaakt, kwam DESK niet. Baarlo kon zelf voorin helaas geen vuist maken. De voorhoede werkte hard maar niets lukte vandaag en de verdediging van DESK stond gewoon goed. Naarmate de eerste helft vorderde probeerde DESK nog wat meer druk op Baarlo uit te oefenen en dat leverde uiteindelijk halverwege de eerste helft ook een verdiende voorsprong op via een prachtig afstandsschot, 1-0. De rest van de 1e helft verliep hetzelfde. DESK wilde wel maar mistte een paar goeie kansen, Baarlo wilde ook wel maar was vandaag toch redelijk machteloos. Het bleef uiteindelijk bij 1-0 tot rust en daar was Baarlo niet ontevreden mee.

De tweede helft eenzelfde beeld. DESK de beter voetballende ploeg, Baarlo strijdend met alle kracht die het had en gokken op een bevlieging van Fleur of Shalysa. Maar helaas kwam die bevlieging niet en vloeide ook de krachten weg bij iedereen. Uiteindelijk maakte DESK het verschil vandaag duidelijk door nog 4 keer te scoren in de 2e helft. Op de uiteindelijke nerderlaag viel weinig af te dingen. DESK speelde goed, volwassen en oogde topfit. Baarlo haalde eruit wat erin zat vandaag maar dat was simpelweg te weinig om de koploper ook maar enige pijn te doen. En soms moet je ook gewoon toegeven dat een tegenstander beter is.

Enigszins teneergeslagen zocht Baarlo het kleedlokaal op. Iedereen wist dat er niet meer in zat vandaag, maar dat neemt niet weg dat de meiden toch teleurgesteld waren. Lang heeft het elftal niet om te treuren want komende zaterdag komt 't Zand uit Tilburg op bezoek. Hopelijk kan keepster Kim na afwezigheid van 4 wedstrijden weer aansluiten bij het team en is Lieke weer inzetbaar als veldspeelster. En hopelijk zit het tussen de oren goed bij iedereen, want soms denken de meiden van Baarlo veel te veel na. Of dat komt omdat ze nog moeten wennen aan de nederlagen in deze fase van het seizoen? Of omdat ze het niveau van de hoofdklasse toch wat hoog vinden en te veel respect hebben voor een tegenstander? Daar mogen de meiden zelf eens over nadenken, want het wordt tijd dat ze weer overtuigd gaan zijn van hun eigen kwaliteit!

Kom de meiden supporten, zaterdag 25 maart om 14.30 uur in De Meeren. Ze hebben de support nu even hard nodig!