MO17-1 krijgt geen loon naar werken

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De meiden van MO17-1 hebben gisteren laten zien over ontzettend veel talent te beschikken. In een uitstekende wedstrijd kreeg het elftal niet de beloning die het had verdiend. De punten gingen mee naar Zuid-Limburg, waar een puntendeling wel het minimale was geweest waar de meiden recht op hadden gehad. Gesterkt met de woorden van de trainer van de tegenstander, die genoten had van het sterke spel van de Baarlose meiden en ook erkende dat de nederlaag niet verdiend was, moet MO17-1 hier moed uit putten. Ondanks de nederlaag kijkt iedereen dan ook terug op een sterk optreden van MO17-1.

Geplaagd door een aantal lichte blessures en zieken werd het voor Baarlo onmogelijk om de beide meidenwedstrijden van MO15-1 en MO17-1 door te laten gaan. Met 19 speelsters 2 wedstrijden spelen was vragen om problemen. Noodgedwongen werd de wedstrijd van MO15-1 dan ook uitgesteld. Hierdoor sloten Simone, Sem, Indy en Lara van MO15-1 aan bij MO17-1. Hoewel ook Simone niet geheel fit was, wilde ze toch graag Kim vervangen als keepster, aangezien Kim nog niet hersteld is van een zware griep/longontsteking. Helaas was zichtbaar dat Simone de pijn probeerde te verbijten, maar bij een aantal diepteballen kon ze onvoldoende ingrijpen waardoor de meiden van SJO ESB MO17-1 na een half uur een fortuinlijke voorsprong genoteerd hadden, 0-4. En dat terwijl Baarlo zeker niet de onderliggende partij was, want ook de Baarlose meiden kregen een aantal grote kansen die onschadelijk werden gemaakt door de uitstekende keepster van ESB. Baarlo werd vlak voor rust wel nog beloond voor het goede spel, Fleur was de verdediging weer eens te snel af en liet dit keer de keepster wel het nakijken, 1-4.

In de rust waren de trainers duidelijk. Instelling was top en het voetbal was goed. De 1-4 was geflatteerd, maar stond wel op het scorebord. Toch moesten de meiden blijven geloven in een goede afloop. Simone werd rust gegund, aangezien er nog te veel wedstrijd op het programma staan en forceren geen zin heeft. Lieke was niet helemaal topfit meer en werd op doel gezet. Heel veel kreeg ze niet te doen, het was Baarlo dat de volledige 2e helft domineerde. Het leverde ook een snelle aansluitingstreffer op toen Fleur in een vergelijkbare situatie de 2-4 wist te noteren. Vol goede moed ging Baarlo ten aanval en werd er moet verzorgd voetbal een aantal goeie kansen gecreëerd. Helaas wisten de meiden de kansen niet te verzilveren. Het bleef uiteindelijk bij 2-4, moegestreden snakten de 22 speelsters naar het einde. Want ook SJO ESB MO17-1 had gestreden en de voorsprong met man en macht verdedigd. De toeschouwers zagen dan ook een uitstekende wedstrijd waarbij ESB zich gelukkig mocht prijzen met de overwinning. De teleurstelling voor de meiden van Baarlo was echter van korte duur. Want in de avond ging het elftal Wokken in Baarlo en werd tijdens het eten besloten om met Pasen deel te nemen aan het internationale Easter Open toernooi.

Komende 2 weken spelen de meiden van Baarlo weer een uitwedstrijd, tegen respectievelijk de nummer 2 en 1 van de huidige ranglijst. Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Budel op het programma. Een 'korte' reis voor de meiden uit Baarlo, een goeie 45 minuten rijden, in deze hoofdklasse een korte afstand. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op zaterdag 25 maart, tegen SC 't Zand uit Tilburg. Tot volgende week in Budel, of we zien jullie bij de volgende thuiswedstrijd in Baarlo.