Karaktervol MO17-1 redt het niet tegen koploper Budel

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Een verlaat verslag van de wedstrijd van onze meiden van MO17-1 tegen koploper Budel, die samen met DESK strijden voor het kampioenschap. Uw verslaggever had de laatste dagen wat andere zaken aan zijn hoofd waardoor het verslag even op zich moest laten wachten. Maar hierbij dan toch even een verslag van de wedstrijd, waar Budel met de winst naar huis ging maar waar de meiden van Baarlo een groot compliment verdienen voor hun karakter.

Voorafgaand aan de wedstrijd wist de leiding van Baarlo al dat het een zware middag zou gaan worden. Shalysa viel af met een liesblessure. Fleur meldde in de ochtend dat ze last had van haar knie en ook Maud Kessels was niet geheel fit, blijkbaar waren Fleur en Maud gevallen de avond ervoor toen ze een grote kei op de weg wilden ontwijken met de fiets. Tel daarbij op dat er amper was getraind door de meivakantie en een aantal speelsters geen idee hadden of ze fit waren. En omdat MO15-1 een uitwedstrijd in Sittard had in de middag was uithelpen ook geen optie. Toch wilden de trainers de wedstrijd niet verzetten, vooral omdat het niet fair zou zijn richting Budel. Met een goeie instelling moest het mogelijk zijn de wedstrijd uit te spelen en wie weet zat een verrassing er in.

Dat laatste werd echter al binnen de minuut van tafel geveegd, want voordat het publiek er allemaal was lag de bal al in het netje, 0-1. Oei, wat nu? De meiden van Baarlo rechtten de rug en met alles wat in hun vermogen zat werd het Budel knap lastig gemaakt. Sterker nog, Baarlo was de bovenliggende partij en creëerde ook kansjes. Helaas werden die niet benut. Budel was wel effectief want na een spaarzame uitval werd het zowaar 0-2. Baarlo probeerde voor rust nog terug te komen in de wedstrijd maar dat lukte helaas niet. Vooral bij corners was Baarlo zeer gevaarlijk maar niemand wist raad met de scherp genomen corners. Met een 0-2 stand werd de rust opgezocht.

De schade werd even opgenomen en er werd even bekeken wie er nog een helft kon spelen en wie niet een volledige helft, want daar moest nu slim mee omgegaan worden. En zo begon Baarlo weer met veel inzet aan de tweede helft, maar langzaam aan vloeiden de krachten weg. Budel werd wat sterker en de tweede helft ging gelijk op. Budel wist een kwartier voor tijd één van de kansen te benutten, waar Baarlo niet in slaagde, 0-3. De slijtageslag werd groter en steeds meer speelsters stonden niet meer 100% op de been. Toch was het Baarlo dat 8 minuten voor tijd een verdiende treffer noteerde door Danique, 1-3. Jaël werd doorgeschoven en er werd alles of niets gespeeld. Maar de krachten waren op, Baarlo kon het Budel niet meer moeilijk maken en de 1-3 eindstand bleef staan.

Gestreden dat hadden de meiden, de punten gingen mee naar Budel. Komende zaterdag spelen de meiden een uitwedstrijd in Tilburg tegen 't Zand, die erop gebrand zullen zijn om de nederlaag die ze in Baarlo leden in een tumultueuze wedstrijd recht te zetten. Of de meiden uit Baarlo fit zijn is nog maar de vraag, want de avond ervoor is seizoensafsluiting. Maar met eenzelfde instelling als tegen Budel zit een positief resultaat er zeker in. Het belooft een spannende wedstrijd te worden. Na zaterdag volgen dan nog de thuiswedstrijd tegen Schaesberg (donderdag 25 mei, 19.30 uur), thuis tegen Boeimeer Breda (zaterdag 27 mei, 14.30 uur) en dan op 10 juni de Final Laegue, in Baarlo vanaf 12.00 uur. Dat betekent dat iedereen nog voldoende mogelijkheden krijgt om de meiden aan het werk te zien dit seizoen.

Misschien tot zaterdag, uw verslaggever is er bij en hoopt een leuke en sportieve wedstrijd te zien in Tilburg.