'Baolder Bastards' schreeuwen meiden naar overwinning

Baarlo MO17-1

DFO '20 MO17-1

Meggie Smedts (intikker)
Assist: Fleur Smedts
Dyonne IJzermans (intikker)
Assist: Fleur Smedts

5 september 2020 14:00

Onbekend

De tweede bekerwedstrijd van MO17-1 stond in het teken van het bezoek van de ouderen van De Weem, waar de meiden een uitwisseling mee hebben in het kader van ‘De Buitenspelval’. Een project begeleid door Maurice Graef, voormalig spits van VVV Venlo. Tijdens het seizoen gaan de meiden een aantal avonden naar De Weem om gezellig met de ouderen te spellen, praten, eten, kienen. De laatste activiteit is het bezoek van de ouderen aan De Meeren. Door de corona-crisis was dat er afgelopen seizoen niet van gekomen en daarom startte het project dit seizoen met een bezoek van een aantal bewoners van De Weem aan sportpark De Meeren, die zichzelf vandaag omschreven als de ‘Baolder Bastards’.

De meiden zochten vanaf de 1e minuut direct de aanval. Al na 10 seconden had de bal in het net moeten liggen, maar Dyonne was te verrast door de enorme mogelijkheid die ze kreeg en de teller bleef op 0-0 staan. Direct in de tegenaanval had het netje aan de andere kant kunnen trillen, maar keepster Puck, die nogmaals de geblesseerde Kim verving in het doel, wist dit te voorkomen ten koste van een hoekschap. Maar die leverde geen gevaar op. De supporters, in grote getalen aanwezig, gingen er zich maar eens goed voor zitten want de 1e minuut beloofde veel goeds. En ze kwamen ook niet bedrogen uit. Baarlo MO17-1 nam het initiatief en wist een aantal mooie aanvallen op te zetten. Dit resulteerde binnen het kwartier ook in de verdiende voorsprong van 2-0. Eerst wist Lieke (3de minuut) met een prachtig schot de openingstreffer te noteren. Vervolgens was het Selma die een goeie actie wist te verzilveren met een bekeken schot, 2-0. Hoewel DFO aardig tegenstand bood leek Baarlo een maatje te groot, zeker toen Meggie mocht aanleggen vanaf de 16 meter voor de 3-0. Maar de winnares van de penaltybokaal tijdens de voetbalweek zag deze keer haar strafschop gestopt worden door de keepster van DFO. Voor de meiden van de fusieclub was dat het teken om even een tandje bij te schakelen, terwijl de meiden van Baarlo dachten dat de wedstrijd al binnen was. Binnen een 3-tal minuten werd de 2-0 voorsprong weggegeven en kwamen de meiden van de fusieclub via doelpunten in de 35ste en 38ste minuut op gelijke hoogte. In die fase ook volkomen verdiend. Het leek erop dat de wedstrijd met een gelijkspel de rust in zou gaan, maar Baarlo zette nog even aan en Meggie wist na een rush de keepster van DFO vanuit een nog lastige hoek te passeren. 3-2 voor VV Baarlo MO17-1, toch nog met een voorsprong de rust in.

In de rust maakte trainer René even duidelijk dat er niet mag worden verslapt, ook al lijkt het dat de wedstrijd al is beslist. Want juist dan gaat het fout en hij gaf aan heel blij te zijn met de 2 tegendoelpunten, hopende dat de meiden er van zouden leren. In de 2de helft probeerde Baarlo de wedstrijd weer naar zich toe te trekken, uiteraard door de nodige support van de ‘Baolder Bastards’. De weerstand van de meiden van DFO werd minder en na 10 minuten in de 2de helft zagen de beide trainers Perry en René dat het zomaar nog eens een grote score zou kunnen worden. En daar kregen ze gelijk in, Meggie, Lieke (2) en Dyonne brachten de eindstand op 7-2. Een duidelijk overwinning, waarbij weer een beroep werd gedaan op de meiden van MO15-1. Vandaag mochten Kelly, Pleun, Noah en Wieteke uithelpen en dat deden ze naar behoren.

Na afloop van de wedstrijd was het tijd voor koffie en vlaai, daar hadden de ouderen van De Weem wel zin in. Tijdens de koffie werd er natuurlijk ook gepraat over de geplande trip naar Denemarken, want daar hebben de ouderen ook wel zin in. Of de ouderen ook daadwerkelijk de trip gaan ondernemen valt natuurlijk te betwijfelen, maar ‘you never know’!

Komende zaterdag de 3de bekerwedstrijd tegen de meiden uit Neer, waar VV Baarlo MO17-1 het altijd lastig tegen heeft. Na 2 overwinningen ligt de volgende bekerronde voor het oprapen. Dat zou een mooie opsteker zijn naar de competitie, waar de meiden van Baarlo in de 1e klasse gaan acteren. We gaan het zien in Neer, de wedstrijd start om 14.00 uur.